הפרקליטות בודקת מעורבות מילצ'ן במגעי נתניהו-מוזס

במשטרה ובפרקליטות סבורים כי התשתית הראייתית בתיק 2000, בו חשודים מו"ל "ידיעות אחרונות" ארנון (נוני) מוזס ורה"מ בנימין נתניהו בהצעת ובקשת שוחד בהתאמה, התחזקה משמעותית לאחרונה • מוזס נחקר באזהרה פעם נוספת ביום חמישי האחרון במשרדי להב 433

הפרקליטות והמשטרה מעמיקות את בדיקת המעורבות של ארנון מילצ'ן, החשוד במתן שוחד לראש הממשלה בנימין נתניהו בתיק 1000, במגעים שנוהלו בין נתניהו לבין מו"ל "ידיעות אחרונות", ארנון (נוני) מוזס, ושנחקרים במסגרת תיק 2000 - כך נודע ל"גלובס".

בינואר 2017 חשף גיא פלג, כתב המשפט של חדשות 2, את תוכנן של חלק מהשיחות שנוהלו בין נתניהו לבין מוזס שבגינם נחקרים השניים בחשד להצעת ובקשת שוחד בהתאמה. באותה עת פורסם, בין היתר, כי נתניהו תיווך בין מוזס לבין אנשי עסקים בניסיון לקדם עסקה למכירת חלקים מ"ידיעות אחרונות", כאשר אחד מאותם אנשי עסקים היה מילצ'ן.

לפי המידע שבידינו, לאחרונה העמיקו הרשויות את בדיקת הקשר בתוך המשולש - מילצ'ן, נתניהו ומוזס. לפי ההערכות, הפרקליטות והמשטרה חושדות כי המעורבות של מילצ'ן במגעים שניהלו מוזס ונתניהו הייתה גדולה יותר מאשר הן סברו בתחילה.

בכלל, הפרקליטות והמשטרה סבורות כי בשבועות האחרונים התחזקה התמונה הראייתית בתיק 2000, שעד לאחרונה נחשב היה לתיק החלש ביותר מבין שלושת התיקים שבהם חשוד נתניהו. זאת, בשל תמונה חלקית בלבד וחסרה שהייתה בעבר בידי המשטרה באשר ליחסי נתניהו ומוזס והמגעים שהם ניהלו ביניהם. לפי ההערכות, לאחרונה הצליחו החוקרים להתקדם במשימתם לקבל תמונה מלאה ושלמה יותר על המגעים שניהלו נתניהו ומוזס לאורך שנים.

נוני מוזס בנימין נתניהו / צילום: יוסי כהן ותמר מצפי
 נוני מוזס בנימין נתניהו / צילום: יוסי כהן ותמר מצפי

ביום חמישי האחרון התייצב מוזס פעם נוספת במשרדי יחידת להב 433 של המשטרה, והוא נחקר באזהרה על שיחותיו ופגישותיו עם ראש הממשלה נתניהו החל משנת 2009 שבמסגרתם לפי החשד דנו השניים בסיוע האחד לשני, כ"עסקת חליפין" בקידום ענייניהם. גם ח"כ איתן כבל ממפלגת העבודה, שהיה מיוזמי החוק נגד "ישראל היום", נחקר באזהרה במשטרה ביום חמישי.

נזכיר כי לפי ממצאי חקירת תיק 2000, כפי שמסרה המשטרה בסיכומיה בחודש פברואר האחרון, החל מ-2009 ומאז במהלך השנים, קיימו נתניהו ומוזס דין ודברים ביניהם, במפגשים אישיים, במסגרתם דנו בסיוע האחד לשני, כ"עסקת חליפין" בקידום ענייניהם.

במסגרת זאת דובר אודות סיועו של מוזס לנתניהו בביסוס מעמדו כראש הממשלה באמצעות סיקור חיובי ואוהד בעיתון "ידיעות אחרונות", זאת בתמורה לסיועו של נתניהו למוזס בקידום האינטרסים הכלכליים של "ידיעות אחרונות" על-ידי יוזמה ותמיכה במהלכים לבלימת התעצמותו של העיתון "ישראל היום". עוד העלו ממצאי החקירה כי הצדדים נקטו פעולות בפועל לקידום האינטרסים אחד של האחר בהמשך להבנות שהושגו ביניהם, או לכל הפחות הציגו מצג האחד כלפי השני כאילו פעלו כאמור.

לפי החשדות, כפי שעלו מן ההקלטות שבוצעו לכמה שיחות שניהלו ראש הממשלה ומו"ל "ידיעות אחרונות", הם עסקו בבחינת האינטרסים הצולבים ויזמו מהלכים משותפים שנועדו למקסם את האינטרסים איש של רעהו ועסקו במספר כיווני פעולה שלובנו בין השניים: תמיכת ראש הממשלה ב"חוק ישראל היום", צמצום תפוצת "ישראל היום" וביטול הוצאת מהדורת סוף השבוע של "ישראל היום". בנוסף על הפעולות הנ"ל פעל ראש הממשלה לתווך בין מו"ל "ידיעות אחרונות" לבין בעלי הון, לרכישת "ידיעות אחרונות".

כמו בנוגע לחקירות אחרות, גם במקרה זה חשוב לציין ולהדגיש כי לזכותם של נתניהו, מילצ'ן ומוזס עומדת חזקת החפות. השלושה מכחישים את החשדות נגדם וטוענים כי התנהלותם הייתה תמיד במסגרת החוק. במקרים רבים חקירות נגד חשודים בפלילים מסתיימות ללא הגשת כתבי אישום.