סגן שר השיכון ח״כ ז׳קי לוי יתמודד על ראשות עיריית בית שאן

אם ינצח בבחירות, ב-30 באוקטובר יפרוש לוי מן הכנסת ומן הממשלה, שכן החוק לא מאפשר לחבר כנסת לכהן כראש עיר במקביל

ז'קי לוי - צילום: ראובן קפוצינסקי
ז'קי לוי - צילום: ראובן קפוצינסקי

סגן שר השיכון וחבר הכנסת ז׳קי לוי (הליכוד) הודיע הבוקר (ד') שיתמודד על ראשות עיריית בית-שאן, עיר מגוריו בה מבוססת גם משפחתו הרחבה. אם ינצח בבחירות, ב-30 באוקטובר יפרוש לוי מן הכנסת ומן הממשלה, שכן החוק לא מאפשר לחבר כנסת לכהן כראש עיר במקביל.

הבוקר אמר לוי "בית שאן מבחינתי לפני הכל, גם לפני תפקיד סגן שר וחבר כנסת". לוי מתכוון לכנס אירוע פוליטי ראשון ב-28 ביוני. לוי כיהן בתפקיד הזה בין השנים 2003-2013 וכעת מבקש לחזור לתפקידו הקודם.

ראש עירית בית שאן המכהן מאז 2013 הוא רפי בן שטרית, התמודד בעבר על ראשות העיר מטעם הליכוד וכיום, כך נמסר ל"גלובס" הוא עבר למפלגת כולנו ויתמודד על ראשות העיר מטעם המפלגה.

יצוין שהחלטות התמיכה (הכספית והארגונית) בתנועת הליכוד על התמודדויות בערים השונות מתקבלות על ידי הוועדה המוניציפלית של הליכוד, ועדה המורכבת מראש העיר מודיעין (ויו״ר השלטון המקומי) חיים ביבס, ראש עירית נתיבות יחיאל זוהר. החבר השלישי בוועדה, הוא לא אחר מאשר סגן שר השיכון וראש עירית בית שאן לשעבר, ז׳קי לוי.

באתר הליכוד מתפרסמות החלטות הוועדה המוניצפלית ושם לא התפרסמה החלטה כלשהי בנוגע לבית שאן, אך מאחר ובן-שטרית אינו מועמד הליכוד בעיר אמור הליכוד להתייצב מאחוריו.

יצוין שלא בכל מקום בארץ ממהרים בליכוד להתייצב מאחורי נבחרי הציבור שלהם. כך למשל, במקרה הבכיר ביותר, השר אלקין אשר מתמודד על ראשות עיריית ירושלים, הוועדה המוניציפלית של הליכוד טרם הודיעה על תמיכה באלקין ובקמפיין שלו, שעשוי להיות יקר במיוחד (בשל גודלה וחשיבותה של עיר הבירה).

את הבחירות לראשות עיריית בית-שאן ב-2013 הפסיד לוי על חודם של 96 קולות, וכעת הוא ינסה לחזור ולהשיג את מקומו שם. ומדוע לוי, שהגיע לתפקיד סגן שר וחבר כנסת מבקש לעזוב בתזמון הזה? בבחירות 2015 לכנסת ה-20, נבחר לוי לרשימת הליכוד מטעם המחוזות. בבחירות לכנסת ה-21, יאלצו חברי הכנסת מן המחוזות להתמודד ברשימה הארצית קמפיין שהוא מורכב יותר ויקר יותר. סיכוייו שם פחותים ולוי מעדיף כבר בשלב הזה לחזור לעיר שלו.

רפי בן שטרית מסר ל"גלובס": "לאחר שאפסו סיכוייו של סגן שר הבינוי והשיכון חבר הכנסת ז'קי לוי ,להיבחר לכנסת הבאה, הוא משליך יהבו על ברירת המחדל שנותרה בפניו: לנסות להתמודד על תפקיד ראש העיר הבא של בית שאן, תפקיד שמילא במשך 10 שנים והפסיד בהתמודדות מולי בבחירות שנערכו לפני ארבע שנים וחצי".