כשהמניה בשיא: Wix יוצאת לגיוס של 350 מ' ד' באג"ח בארה"ב

חברת האינטרנט הישראלית נסחרת בנאסד"ק בשווי של מעל 5 מיליארד דולר למרות שהיא איננה רווחית • מאז הנפקתה עלתה מניית החברה ב-552%

אבישי אברהמי / צילום: יונתן בלום
אבישי אברהמי / צילום: יונתן בלום

חברת האינטרנט הישראלית Wix מנצלת את השיא במחיר המניה ויוצאת לגיוס של 350 מיליון דולר, שעשוי לגדול אף ליותר מ-400 מיליון דולר. החברה, שנסחרת בנאסד"ק בשווי של מעל 5 מיליארד דולר, דיווחה ביום רביעי על ביצוע הנפקה פרטית של איגרות חוב להמרה לגופים מוסדיים מארה"ב.

ההנפקה תכלול אג"ח להמרה לתקופה של 5 שנים, וכן אופציה שתינתן לרוכשים לתקופה של 13 יום לרכוש אג"ח נוספות בהיקף של עוד 52.5 מיליון דולר. תנאי ההנפקה צפויים להיקבע בהקדם, ובהם הריבית השנתית ושער ההמרה, אך נראה שיהיה מדובר על ריבית נמוכה מאוד, אשר Wix תשלם למחזיקי האג"ח בתשלומים חצי-שנתיים עד לפירעון האג"ח ביולי 2023 (אלא אם הן יומרו קודם לכן למניות).

יחס ההמרה טרם נקבע כאמור, אך Wix נוקטת בצעד נוסף במקביל להנפקת האג"ח במטרה למנוע דילול משמעותי של בעלי המניות הקיימים. החברה מתכננת להתקשר עם חלק מהגופים שישתתפו בהנפקה או עם גופים פיננסיים בעסקאות מסוג "capped call" - עסקאות (לא זולות) הכוללות רכישת אופציות call שמובילות דה-פקטו להעלאת שער ההמרה של אגרות החוב, ובכך מקטינות את הדילול לבעלי המניות.

Wix הוקמה ומנוהלת על-ידי אבישי אברהמי, והיא מספקת פלטפורמה שמאפשרת להקים ולנהל אתרי אינטרנט, עבור עסקים קטנים ובינוניים ועבור אנשים פרטיים. בסוף הרבעון הראשון היו ל-Wix בקופה 266 מיליון דולר, אחרי שהחברה ייצרה ברבעון תזרים חיובי של 24.8 מיליון דולר מפעילות שוטפת.

הגיוס: למימון עסקת ה-capped call

למרות הצמיחה המרשימה, Wix עדיין רושמת איננה חברה רווחית. כך למשל, ברבעון הראשון של 2018 החברה הציגה הפסד נקי של 2.1 מיליון דולר (על בסיס Non-GAAP - כלומר, בנטרול סעיפים חשבונאיים שונים), בעוד שברבעון הרביעי של 2017 נרשם רווח נקי של 7.2 מיליון דולר וברבעון השלישי של 2017 הרווח עמד על 300 אלף דולר. את שנת 2017 החברה סיימה כמעט מאוזנת, עם הפסד נקי של כחצי מיליון דולר, כשלפי כללי החשבונאות המקובלים (GAAP), ההפסד היה גבוה הרבה יותר - 56.3 מיליון דולר.

את כספי הגיוס הנוכחי Wix מייעדת לצרכים עסקיים כלליים וכן למימון עסקת ה-capped call המתוכננת. ככל הידוע, החברה לא מתכננת בשלב זה ביצוע רכישה גדולה בכספי הגיוס, אך נראה שהתנאים הנוחים ומחיר המניה שעלה ב-49% מתחילת השנה שכנע את הנהלתה שזה הזמן הנכון לגייס.

Wix  הונפקה לראשונה בנאסד"ק בסוף 2013 ובתחילת 2014 היא תכננה לבצע הנפקה משנית, אך ביטלה אותה בשל תנאי מאקרו לא מיטיבים, כך שמאז 2013 החברה לא גייסה כסף בהנפקות הון או חוב. מאז ההנפקה עלתה מניית החברה 552% ומחירה עומד היום על 107 דולר.