אמות ופרשקובסקי זכו במכרזים למתחם ה-1000 בראשון-לציון

פרשקובסקי תקים פרויקט תעסוקה ומסחר בהיקף 53 אלף מ"ר, ואמות השקעות תקים פרויקט של 19 אלף מ"ר • שתי החברות יחד שילמו על הקרקע 111 מיליון שקל

יוסי פרשקובסקי / צילום: תמר מצפי
יוסי פרשקובסקי / צילום: תמר מצפי

ועדת המכרזים בעיריית ראשון-לציון אישרה בסוף השבוע האחרון את זכייתן של חברת פרשקובסקי וחברת אמות השקעות, בקרקעות המיועדות לעסקים ומסחר במתחם האלף בעיר.

חברת פרשקובסקי  זכתה במגרש בשטח של 9 דונם, עם זכויות בנייה להקמת 53 אלף מ"ר שטחי תעסוקה ומסחר תמורת 81.5 מיליון שקל, ואמות  זכתה במגרש סמוך, המיועד אף הוא להקמת פרויקט תעסוקה ומסחר בהיקף של 19 אלף מ"ר זכויות בנייה תמורת 30.3 מיליון שקל.

יצוין כי בעבר, כבר זכתה במגרש הנמצא בסמוך קבוצת דיסקונט הכוללת את דיסקונט, ויזה כאל ומרכנתיל. בקרוב יפורסמו במתחם מכרזים נוספים לתעסוקה, מסחר ודיור.

מתחם האלף, ממוקם ממערב לנתיבי איילון, עם גישה לכביש 20 וכביש 431, כמו גם לתחנת הרכבת משה דיין. בנוסף, נמצא המתחם במפגש של שלושה קווי הרכבת הקלה העתידית שמפותחת בימים אלה בגוש דן. במתחם מתוכננים 1.75 מיליון מ"ר לתעסוקה ומסחר, 5500 דירות ו-120 דונם של פארקים.

עתודות הקרקע במתחם שייכות בחציין לעיריית ראשון-לציון וחלקן לבעלי קרקע פרטיים. במתחם החדש מתוכננים לגור 22 אלף תושבים, ולעבוד 100 אלף בני אדם.