ח"כ גילאון: החוקים שלי נפסלים רק על רקע היותי באופוזיציה

חבר הכנסת אילן גילאון קובל בפני ראש הממשלה, שרת המשפטים ויושב ראש הקואליציה על ההתנהלות בוועדת השרים לענייני חקיקה • גילאון: "לא ייתכן שהרשות המבצעת תשתמש בוועדת השרים לענייני חקיקה כזרוע 'מסרסת'"

אילן גילאון / צילום: איל יצהר
אילן גילאון / צילום: איל יצהר

ח"כ אילן גילאון (מרצ) קובל בפני ראש הממשלה בנימין נתניהו, שרת המשפטים איילת שקד ויו"ר הקואליציה ח"כ דוד אמסלם על התנהלות ועדת השרים. אתמול (א') הוא פנה אליהם וכתב "הקואליציה בראשות ח"כ אמסלם משתמשת בוועדה בדורסנות אנטי דמוקרטית כדי לרוקן מתוכן את הדיון הפרלמנטרי של הכנסת והופכת את אולם המליאה לקרקס חסר משמעות וצפוי מראש. אני יכול להציג עשרות חוקים ראויים שהצעתי ונפסלו באופן לא אובייקטיבי או שכלל לא עלו לדיון בוועדה, רק על רקע חברותי באופוזיציה".

עוד כתב להם גילאון שחוסר השקיפות בוועדה מעיד גם הוא על השיקול היחיד שעומד בפני חברי הועדה כשהם באים לפסול - "ההשתייכות שלי לאופוזיציה".

גילאון: "לא ייתכן שהרשות המבצעת תשתמש בוועדת השרים לענייני חקיקה כזרוע "מסרסת" הפוסלת באופן אוטומטי כל חוק שמוצע על ידי חבר אופוזיציה ללא דיון או בחינה לגופו של החוק. אני דורש מראשי הקואליציה ומחברי הוועדה להשיב את כבודה של הכנסת ואת כבודם של חברי הכנסת - נבחרי הציבור. תנו לנו לבצע את מלאכתנו וקיימו דיון דמוקרטי וראוי לגופו של עניין".

הנושא של פסילת חקיקה רק כיוון שהיא מגיעה מצד פוליטי אחד אינה עניין חדש, אולם בכנסת ה-20, הדבר מורגש ביתר שאת בשל אופי ניהול ריכוזי מאוד של הקואליציה והכתבה מוקדמת, גם לחברי הכנסת בתוך הקואליציה שיש להם לעיתים דעות סותרות, את הנושאים והתכנים שעליהם להצביע בעד או נגד.