מבקרת הפנים של התאגיד בודקת סוגיית המעבר לי-ם

תאגיד השידור השקיע כבר 120 מיליון שקל בבניין החדש שאליו הוא אמור לעבור, ולפי טענות שונות, הסכום עוד יגדל על רקע בעיות וכשלים בתכנון • המעבר עצמו, שלאחר עיכובים היה צפוי לצאת דרך בחודשים הקרובים, ככל הנראה יתעכב שוב

בניין תאגיד השידור ברחוב כנפי נשרים בירושלים / צילום: יוסי זמיר
בניין תאגיד השידור ברחוב כנפי נשרים בירושלים / צילום: יוסי זמיר

מבקרת הפנים של תאגיד השידור הציבורי "כאן", אילה ורדי, החלה לבדוק בשבועות האחרונים את ההתנהלות הנהלת התאגיד סביב נושא המעבר לבית קבע ברחוב כנפי נשרים בירושלים.

התאגיד, שעל-פי לוח הזמנים שפרסם אמור להתחיל לעבור לבירה כבר בחודש הבא, רכש 4 קומות בשטח של 7,200 מ"ר בבניין שנבנה בשכונת גבעת שאול בעיר בעלות של כ-100 מיליון שקל. בהמשך, כפי שפורט בדוחות הכספיים שלו, הוא השקיע 19 מיליון שקל נוספים בסוף 2017 ב"רכישת תוספת שטחים (בהיקף כולל של 800 מ"ר) והסדרת מחלוקות" שנתגלעו בינו לבין החברה שמקימה את הפרויקט.

יחד עם זאת, כפי שכבר פורסם בעבר ב"גלובס", סביב נושא הבניין בירושלים עולות מספר תהיות, וכרגע לא ברור האם סכום ההשקעה של 120 מיליון שקל שמופיע בדוחות התאגיד הוא אכן הסכום הסופי שיעלה הפרויקט. לפי חלק מהטענות, התכנון המקורי של המבנה התבסס על קונספציות שגויות או לא מקובלות, והתיקונים והשינויים שנאלצו בתאגיד לבצע עקב כך, גררו הוצאות כספיות משמעותיות נוספות.

כעת, כאמור, מי שתיכנס לתמונה היא מבקרת הפנים של הארגון, שבוחנת את כל ההיבטים וכבר החלה להיפגש עם הגורמים הרלוונטיים בארגון. ככל הידוע, לצורך הבדיקה גייסה מבקרת הפנים מומחה חיצוני מתחום ההנדסה.

יחד עם זאת, בתאגיד מציינים כי נושא ביקורת הפנים בנוגע למעבר לירושלים הוצג בפני המועצה על-ידי המבקרת עוד בתחילת השנה כחלק מתוכנית העבודה המקורית שלה; וכי עצם העובדה שמתקיימת ביקורת כזאת הוא עניין שגרתי, שאין בו כדי להעיד על כך שבתהליך עצמו נפלו בהכרח כשלים.

התאגיד היה אמור לעבור אמור בצורה הדרגתית לירושלים כבר ביולי 2017, אך בהמשך המהלך נדחה, וכעת, על-פי הצהרותיו מפברואר השנה, המעבר אמור להתחיל כבר בחודש הבא, אז אמורה להיות מאוכלסת קומת ההנהלה. היום (ג') נמסר מהתאגיד כי בלוח הזמנים אין שינוי משמעותי, וכי ההנהלה אכן תעבור לבניין החדש ביולי או באוגוסט.

חודש לאחר מכן, על-פי התוכנית שהוצגה בפברואר, אמורה להיות מאוכלסת גם קומת החדשות האחודה בירושלים הכוללת את צוותי החדשות בטלוויזיה, ברדיו (רשת ב') ובדיגיטל, ובספטמבר אמורה להיות מאוכלסת הקומה של אולפני הטלוויזיה - אך גם כאן, על-פי הערכות, בתאגיד לא יעמדו בלוחות הזמנים הללו. על-פי התוכנית מפברואר, עד דצמבר 2018, התאגיד אמור להשלים את המעבר כולו עם אכלוס הקומה של אולפני הרדיו.

בחודש שעבר נחשף ב"גלובס" כי מבקרת הפנים של התאגיד החלה לקיים בדיקה בעניינה של סמנכ"לית משאבי האנוש, קרן הראל-הררי, שלגבי תפקודה עלו טענות שונות. בשבוע שעבר הודיעה הראל-הררי כי תעזוב את תפקידה.

מהתאגיד נמסר: "אנו נוקטים את כל האמצעים הדרושים כדי להבטיח מעבר בטוח, בטיחותי ויעיל למבנה הקבע בירושלים, כך שיתאים למערכת הייחודית והמתקדמת של 'כאן' כגוף רב-פלטפורומות, מבנה שישמש בית השידור הציבורי לעוד עשרות שנים".