שפ"א במו"מ עם ארטימדיה לשיווק פרסום במדיות דיגיטליות

לאחרונה נפגשו בעלים של תחנות רדיו אזורי, מנכ"ל שפ"א אלון שטיינפלד ומנכ"ל ארטימדיה גל תורג'מן כדי לדון במהלך

גל תורג'מן / צילום: תמר מצפי
גל תורג'מן / צילום: תמר מצפי

חברת שפ"א (שירותי פרסום אזורי) נכנסת לעידן הדיגיטלי, באיחור אלגנטי. ל"גלובס" נודע כי החברה מנהלת משא-ומתן עם רשת הפרסום הפרוגרמטית ארטימדיה, במסגרתו נבחנת האפשרות כי ארטימדיה תשווק את הפרסום בשידור הדיגיטלי בתחנות. לאחרונה נפגשו בעלים של תחנות רדיו אזורי, מנכ"ל שפ"א אלון שטיינפלד ומנכ"ל ארטימדיה גל תורג'מן כדי לדון במהלך.

חלקו של הרדיו הדיגיטלי בכלל ההאזנה לרדיו צומח באופן משמעותי בשנים האחרונות, אבל בישראל לא כל התחנות יש שידור דיגיטלי. שפ"א משווקת את הפרסום של 12 תחנות רדיו אזורי, אשר רק לחלקן (למשל FM 103, FM99 ו-FM102) יש שידור דיגיטלי.

שפ"א יכולה להשתלב בעידן הדיגיטלי בשתי דרכים: להשתמש במערכת קיימת או להקים מערכת חדשה מאפס. בשפ"א עסקו בנושא במשך זמן רב. ענת ארדיטי, המנכ"לית הקודמת של שפ"א, הסתמכה על עבודה של הפרסומאי גבי אטל ובחרה לא להוציא את השיווק מתוך החברה, אולם עזבה את תפקידה זמן קצר לאחר קבלת ההחלטה.

מי שהחליף את ארדיטי בתפקיד הוא אלון שטיינפלד, לשעבר בכיר בחברת המדיה של יוניברסל מקאן, שבחר לנקוט אסטרטגיה שונה.

הרדיו הדיגיטלי, שמאפשר למאזינים לבחור את התכנים שלהם באופן שנוח להם, מתחזק בשנים האחרונות. אחת הנציגות הבולטות בתחום היא ספוטיפיי, שרק לאחרונה החלה לפעול בישראל. גם גוגל סימנה לאחרונה את תחום האודיו כמנוע צמיחה אסטרטגי והודיעה כי תשווק פרסום אודיו של פלטפורמות האזנה כמו ספוטיפיי ופנדורה דרך מערכות הגשת הפרסומות שלה.

בימים אלה בוחנת שפ"א את האפשרות לשווק את הפרסום הדיגיטלי דרך ארטימדיה, החברה שמשווקת את מלאי הפרסום בווידאו של רוב אתרי התוכן הגדולים בישראל.

שפ"א, בבעלות יאיר לוי, פועלת למעשה מאז הקמת הרדיו האזורי. מדובר בחברה מסחרית שעוסקת בשיווק זמן האוויר של תחנות הרדיו, אך אין לה נגיעה ליצירת התוכן.

אלון שטיינפלד, מנכ"ל שפ"א, בחר שלא להתייחס לידיעה.