תשכחו מתלושים: חוויית המתנות לעובדים משתדרגת

חגים, ימי הולדת, עמידה ביעדים ואפילו חמישי שמח הם חלק קטן מרשימת הארועים בארגון, שדורשים התייחסות מיוחדת וסיבה טובה לתת מתנה. מה התחדש בעולם המתנות לעובדים ואיך מנהלים אושר בקליק?

מתנות בהתאמה אישית לנייד ולמייל/צילום: Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב
מתנות בהתאמה אישית לנייד ולמייל/צילום: Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב

הכתבה בשיתוף ומטעם BUYME

לפחות פעמיים בשנה מעסיקים ומנהלי משאבי אנוש שוברים את הראש בחיפוש אחר מתנות לעובדים לחגים. אבל המירוץ אחר המתנה המושלמת לא נגמר בראש השנה ובפסח. כל השנה מציינים בארגון ארועים שונים, וכל פעם מחדש צריך לחשוב על מתנה מיוחדת שתתאים לאופי האירוע ויותר חשוב למי שמקבל אותה. ימי הולדת, לידה, חמישי שמח, רילוקיישן, תמריצים ועמידה ביעדים הם רק חלק מתוך רשימת האיוונטים הפנים ארגוניים השנתיים.

אם תשאלו עובדים מה גורם להם אושר בעבודתם, התשובה תתחלק למספר גורמים ביניהם שכר, הגשמה עצמית, סביבת עבודה והאנשים שעובדים איתם. חברות וארגונים הדוגלים בגישה "עובד טוב הוא עובד מרוצה" ומשקיעים ברווחתו, יזכו מעובדיהם לציון גבוה על יחס אישי ועל הידיעה שמישהו חושב עליהם וזוכר אותם גם אחרי החגים. מי שאמונים על בחירה והתאמת מתנות לעובדים הם מנהלי משאבי אנוש ורווחה, שעד לפני שנים לא רבות נאלצו להתמודד עם מבחר מצומצם למדי מתוך קטלוגים מודפסים (ולא ממש מפתים).

אולם כיום, בעקבות המהפכה הדיגיטלית שחוללה שינויים בכל תחומי החיים, גם עולם המתנות השתנה באופן משמעותי, מה שהופך את החוויה לאפקטיבית ומהנה יותר לשני הצדדים. עומרי גליק, סמנכ"ל מכירות בחברת BUYME שמספקת סל פתרונות רווחה דיגיטליים לחברות וארגונים, אומר כי מנהלי משאבי אנוש מחפשים היום דרך נוחה, אטרקטיבית ומקורית לתת מתנות, תוך שימת דגש על תוכן עשיר ומבחר מגוון שיתאים לכל עובד באופן אישי.

חוויות לעובדים בלחיצת כפתור - סל פתרונות דיגיטליים למנהלי רווחה >>

פלטפורמה לניהול אושר ארגוני

במשך שנים רבות מתנות לעובדים הסתכמו במוצרים לבית ובתלושי שי סטנדרטים. החשיפה לעולם הדיגיטלי ולשפע שהוא מציע, הביאו לכך שיותר ויותר ארגונים מאמצים את הבמה הדיגיטלית, מרכיבים בנק של מתנות חווייתיות כמו מסעדות, מופעי תרבות וחופשות, ושולחים אותו לעובדים באמצעות SMS ומייל. כך יכול כל עובד לבחור בעצמו את המתנה המתאימה לו מבין מגוון אפשרויות, ולהשתמש בה בכל זמן שיבחר.

"אנחנו מביאים בשורה חדשה לשוק המתנות לעובדים", מספר גליק על הממשק החדשני של BUYME. "זו פלטפורמה למנהלי משאבי אנוש ורווחה, שמאפשרת שליחת מגוון עצום של מתנות ברגע, פרסונליזציה מלאה למתנה שהעובד מקבל, מעקב אחר נתוני בחירת העובדים, תזכורות למי ששכח לבחור, רעיונות למתנות ואירועים נוספים. בנוסף, יש בפלטפורמה המון DATA שמאפשרת להבין טוב יותר מה העובדים שמחים לקבל, כך שלמעשה מדובר בשליטה מלאה בכל הקשור למתנות לעובדים".

הממשק, שזכה לכינוי "הפלטפורמה לניהול האושר הארגוני", מספק למנהלי משאבי אנוש חווית משתמש מקיפה, שהופכת את חייהם לקלים יותר ואת חיי העובדים בארגון למאושרים יותר. "זה win win לכולם", מציין גליק. "הודות לטכנולוגיה המתקדמת, אתם מקבלים אתר ממותג ברוח הארגון, כשכל עובד מקבל אותו לנייד או למייל במועד מתוזמן לפי סוג הארוע ולפי בחירתכם. הממשק נשען על כלל בתי העסק שעובדים עם BUYME, ומכיל מבחר גדול של ספקים בתחומים ובתקציבים שונים: רשתות, מותגים, מסעדות, מלונות ובילויים".

לדברי גליק, החברה עובדת עם למעלה מ-2,500 חברות, "אבל עדיין יצאנו לשמוע וללמוד מה עוד היו רוצות מנהלות הרווחה. מתהליך מאד ארוך של הבנת הצרכים יצאנו עם הממשק החדש, שמאפשר בין השאר עצמאות אדירה, שקיפות נתונים ודאטה".

מתנות בהתאמה אישית

כאמור, הממשק משדרג את עבודתם של מנהלי משאבי אנוש, אבל בזכות הביג דאטה של החברה גם החוויה של העובד משתפרת פלאים. המערכת לומדת כל הזמן את ההעדפות של העובדים, ובכך מאפשרת להתאים לכל עובד את מבחר המתנות הכי מתאים עבורו. באותה מידה, המערכת מעניקה גם למנהלי הרווחה את הכוח ללמוד ולהבין את הנתונים, לדעת מה העובדים מעדיפים, מה יגרום להם לאינגייג'מנט הכי גבוה לארגון.

"דבר נוסף שהבנו", אומר גליק, "שלא מספיקה שליחת מתנה דיגיטלית, אלא יש צורך באפליקציה שתשמור ותרכז לעובדים את כל המתנות שקיבלו, כך שלא ילכו לאיבוד ויזכירו להם שעוד עומדות לרשותם מתנות שכדאי לנצל. גם באפליקציה הקפדנו על חווית משתמש נוחה מאד, עם אזור מתנות שהעובדים קיבלו מהמעסיק שלהם".

תובנה משמעותית נוספת שהגיעו אליה ב-BUYME היא הרצון לחדש. "אנחנו מגיעים ממקום שחדשנות היא חלק חשוב בחוויה, ומשם אנו מקפידים כל הזמן לגייס בתי עסק חדשים ונפלאים שהיינו שמחים לקבל בעצמנו כמתנה, והכנסתם כאפשרות לבחירת מתנה", מסכם גליק. "מהמסעדה הכי מדוברת, דרך מותגי אופנה שיקיים, בתי מלון מפנקים ועד סדנאות מגוונות וצניחה חופשית, כל מה שכיף לקבל כמתנה ייכנס לאתר הבחירה לעובד".

פשוט לקבל מתנות - סל פתרונות דיגיטליים למנהלי רווחה >>