אחים נאוי מרחיבה ב-100 מ' ש' את היקף האשראי מבנק גדול

האשראי מהבנק גדל עד לסכום כולל של 375 מיליון שקל, "לצורך מימון הפעילות השוטפת" • מוקדם יותר החודש הגדיל בנק אחר את מסגרת האשראי שהעמיד לנאוי ב-100 מיליון שקל

האחים נאוי / צלם: בן יוסטר
האחים נאוי / צלם: בן יוסטר

חברת האשראי החוץ-בנקאי אחים נאוי  ממשיכה להגדיל את מסגרות האשראי שלה, והבוקר (ה') עדכנה כי חתמה על הסכם להרחבת היקף האשראי שלה מאחד הבנקים הגדולים ב-100 מיליון שקל, לסכום כולל של 375 מיליון שקל, וזאת, לפי החברה, "לצורך מימון הפעילות השוטפת". עוד ציינו באחים נאוי כי מלבד הגדלת הסכום לא חלו שינויים נוספים בתנאי הסכם האשראי, שנחתם לראשונה בשנת 2015.

העדכון מהבוקר מצטרף לדיווח דומה שפרסמה נאוי מוקדם יותר החודש, אז הגדיל בנק אחר את מסגרת האשראי שהעמיד לנאוי ב-100 מיליון שקל, לסכום של 175 מיליון שקל, כך שתוך שלושה שבועות הגדילה החברה שבשליטת האחים דורי ושאול נאוי את היקף מסגרות האשראי שלה ב-200 מיליון שקל. ככל הידוע, הגדלת מסגרות האשראי שמבצעת נאוי נעשית על רקע תנאי השוק הנוחים ללקיחת אשראי, לצד צמיחת פעילות החברה והגדלת היקף האשראי שהיא מספקת ללקוחותיה.

בעקבות העסקאות האחרונות, כעת סך מסגרת האשראי של נאוי במערכת הבנקאית מגיעה ליותר מ-1.3 מיליארד שקל, וזאת נוסף על כ-600 מיליון שקל שיש לה באג"ח ועל כ-300 מיליון שקל בנע"מ (ניירות ערך מסחריים).

עיקר פעילותה של אחים נאוי מתרכז בניכיון צ'קים (ממסרים דחויים) - עסקת המרה שבה מקבלים לקוחות החברה את ערכם הכספי של הצ'קים הדחויים שבידם, ואלה מוסבים לחברה בתמורה לעמלה הנקבעת באחוזים. 

מסגרות האשראי של נאוי צומחות
 מסגרות האשראי של נאוי צומחות

מניית אחים נאוי עברה בחודשי הקיץ האחרונים טלטלה, לאחר שהחברה דיווחה על ביטול מדיניות הדיבידנד שלה, מה שגרר את המניה לירידות חדות. בסך-הכול, בסיכום שנתי איבדה מניית החברה כ-20% מערכה, והיא משקפת לנאוי שווי נוכחי של כ-600 מיליון שקל.

בתחילת חודש מאי הגדיל בית ההשקעות אלטשולר שחם את החזקותיו בחברת נאוי, עם השקעה של כ-14 מיליון שקל, שנעשתה לפי מחירי מניה שעמדו בעיקר על כ-17 שקל, ובחלקם לפי מחיר הקרוב ל-18 שקל. ממועד ביצוע העסקאות ועד כה התחזקה מניית נאוי בכ-9%, ומחירה עומד כיום על 18.5 שקל. כיום מחזיק אלטשולר שחם קרוב ל-13% ממניות נאוי.

בסיכום הרבעון הראשון של השנה צמחו הכנסות האחים נאוי ב-8% ל-34 מיליון שקל - נמוך ב-4% מהכנסות הרבעון הרביעי של 2017, שהגיעו ליותר מ-35 מיליון שקל. בשורה התחתונה זינק הרווח הנקי שלה ב-30% ל-19 מיליון שקל, בין היתר לאחר שבסיכום רבעוני נהנתה מצמצום ניכר בהוצאות חובות מסופקים שלה, לאחר שבשנה שעברה סבלה מהפרשה חריגה בגין אחד מלקוחותיה.

בנאוי ציינו בדוחות כי הריבית השנתית הממוצעת על תיק הלקוחות בתקופת הרבעון הראשון עמדה על כ-7.2%, לעומת 7.6% ברבעון המקביל של השנה שעברה, ושל כ-7.5% בסיכומה של 2017 כולה, ומסבירים כי "הירידה בתשואה על תיק הלקוחות הינה בהתאם למדיניות החברה עקב השינוי בתמהיל הלקוחות והקטנת הסיכון בתיק האשראי".

בנאוי הוסיפו כי "מדיניות החברה היא לגייס לקוחות טובים יותר ואיתנים מבחינה פיננסית בתשואה נמוכה יותר, אך בהיקפים גדולים יותר, כך שסך הכנסות המימון יגדלו בד-בבד עם הקטנת סיכון האשראי בתיק".