בדיקה: האם מנכ"ל פלאפון יכול לנהל במקביל את yes?

הבדיקה נועדה לבחון האם המינוי מייצר יתרון תחרותי כלשהו לקבוצת בזק כקבוצה, או לחברות באופן פרטני • למשרד התקשורת לא הגיעו תלונות בנושא ע"י המתחרים, אך כן התקבלו רמזים שאם אין בעיה עם המינוי של גוראון כמנכ"ל בשתי חברות שונות בבזק, צריך לבחון את המגבלות שיש במינויים על בעלי תפקידים בחברת הוט למשל

רן גוראון, מנכ"ל פלאפון / צילום: יונתן בלום
רן גוראון, מנכ"ל פלאפון / צילום: יונתן בלום

משרד התקשורת בודק את ההשלכות של מינוי רן גוראון, מנכ"ל פלאפון, שמונה באחרונה לנהל במקביל גם את yes - כך נודע ל"גלובס". הבדיקה נועדה לבחון האם המינוי מייצר יתרון תחרותי כלשהו לקבוצת בזק כקבוצה, או לחברות באופן פרטני.

למשרד לא הגיעו תלונות בנושא על-ידי מי מהמתחרים, אך כן התקבלו רמזים שאם אין בעיה עם המינוי של גוראון כמנכ"ל בשתי חברות שונות בבזק, צריך לבחון את המגבלות שיש במינויים על בעלי תפקידים בחברת הוט למשל, שעליה חלים כללי הפרדה מבנית גמישים יותר אמנם, אך שיווקית יש עליה מגבלות במינוי מנהלים לתפקידים מקבילים, וכן מבחינה שיווקית חברת השידורים אינה יכולה לשווק את חברת האינטרנט (ISP).

במשרד אישרו שמתקיימת בדיקה בנושא. לדברי בכיר במשרד, למהלך כזה "עשויות להיות השלכות שונות שאנחנו לא יודעים כרגע להעריך ולכן אנחנו רוצים לוודא שלא תהיה בעיה בעתיד". עוד נטען כי כמו שהמשרד בזק את סוגיית הטריפל של בזק בינלאומי ביחד עם הסטינג TV מבית yes - ככה המשרד מעוניין לבדוק שהמינוי של גוראון הוא לא חלק ממשהו רחב יותר שהמשרד יצטרך לתת עליו את הדעת.

נזכיר כי בהתחלה ניסתה קבוצת בזק להביא לכך שמי שתשווק את הסטינג TV תהיה חברת בזק עצמה, שתמכור אותו כחבילת טריפל עם האינטרנט והטלפוניה שלה. משרד התקשורת התנגד לכך בתוקף, היות ובפועל הדבר היה מבטל את ההפרדה המבנית הקיימת בין החברות-הבנות לחברת-האם. כתוצאה מכך הוחלט כי בזק בינלאומי תשווק את הסטינג TV, והיא תשווק גם את הטלפוניה שלה (טלפוניה מבוססת אינטרנט - VOB) בחבילת הטריפל, אך לא תשווק את הטלפוניה של בזק.

העמדה הרווחת היא שלחברות בנות של בזק מותר לפעול במשותף כל עוד הן לא משתפות פעולה עם חברת-האם. פורמלית למשרד אין סמכות להתערב במהלכים שיווקיים משותפים וכו', אך הוא כן יכול להתערב אם הוא חושש שמהלך מסוים עשוי לפגוע בתחרות או להעניק יתרון לקבוצת בזק. 

קבוצת בזק החליטה באחרונה למנות את גוראון כמנכ"ל yes, כדי לקדם התייעלות וסינרגיות בין החברות. כרגע לא מדובר על מיזוג, אלא על ניסיון לחסוך בהוצאות תפעוליות.