Windward הודיע על סגירת סבב גיוס C בהיקף 16.5 מיליון דולר

חברת הסטארט-אפ שהקימו מתן פלד ועמי דניאל גייסה עד היום 38.9 מיליון דולר • החברה מפתחת טכנולוגיה לניהול סיכונים בביטוח חברות הובלה ימית

מתן פלד (מימין) ועמי דניאל, ווינדוורד / צילום: איל יצהר
מתן פלד (מימין) ועמי דניאל, ווינדוורד / צילום: איל יצהר

סטארט-אפ טכנולוגיית ניהול הסיכונים הישראלי Windward הודיע על סגירת סבב גיוס C בהיקף 16.5 מיליון דולר, אשר ישמשו לגיוס עשרות עובדי פיתוח חדשים בתל אביב ולהרחבת משרדיה בלונדון. את סבב הגיוס הובילה קרן האינשור-טק האמריקאית XL Innovate, שהשקיעה בין השאר בחברת הביטוח הדיגיטלי הישראלית Lemonade. בגיוס ההון השתתפו גם המשקיעים הקיימים, בהם קרן הורייזון וקרן אלף, וכן משקיעים פרטיים כמו מנכ"ל ומייסד חברת Salesforce מארק בניוף. במסגרת ההשקעה יצטרף השותף המנהל ב-XL Innovate, תום האטון, לדירקטוריון של ווינדוורד. עד היום החברה גייסה 38.9 מיליון דולר.

ווינדוורד מפתחת טכנולוגיה לניהול סיכונים בביטוח חברות הובלה ימית. הטכנולוגיה מבוססת על מערכת מודיעין סייבר שפיתחה ווינדוורד, שמשמשת רשויות חוק, סוכנויות ביטחון וממשלות בעולם בהתמודדות מול איומים על אינטרסים לאומיים. בין השאר משתמשת במערכת מועצת הביטחון של האו"ם, לצורך מעקב ואכיפת הסנקציות על צפון קוריאה. בין משקיעי החברה גם דויד פטראוס ראש ה-CIA לשעבר דן סינור, מחבר "סטארט-אפ ניישן" ותום גלוסר, מנכ"ל תומסון רויטרס לשעבר. הלורד ג'ון בראון, מנכ"ל British Petroleum לשעבר הצטרף לאחרונה לדירקטוריון החברה והרמטכ"ל לשעבר גבי אשכנזי הוא אחד מיועציה.

ווינדוורד הוקמה ב-2011 על ידי עמי דניאל ומתן פלד וכיום היא מעסיקה כ-60 עובדים בתל אביב ובלונדון. בשיחה עם "גלובס" אמר דניאל: "השנה הזו היא השנה הכי טובה של החברה. צמחנו מעל 50% מתחילת השנה, ואנחנו בדרך להכפיל את המכירות עד סוף 2018 ואנחנו מתכוונים להכפיל את זה שוב בשנה הבאה". לדבריו ההון שגויס ישמש להכפלה ויותר של מספר עובדי הפיתוח בחברה כדי לענות על דרישות גדלות ועל כוונה להיכנס לתחומי ביטוח ימי נוספים וכמו כן לתחום ביטוח חדשני: ביטוח פלטפורמות קידוחי גז. דניאל אומר כי המשימה השנייה של החברה היא להתקרב אל השוק, ועל כן החברה עומדת להרחיב משמעותית את סניף המכירות בלונדון.

מערכת ניהול הסיכונים הימיים של ווינדוורד מנתחת 1,500 פרמטרים שונים של פעילות ההובלה הימית, והיא מאפשרת לחברת הביטוח לקבוע מה הסיכון החזוי של כלי שיט, לעומת הגישה השמרנית שקובעת את הסיכון על פי ניסיון העבר. המערכת מאפשרת למבטח לבחור בפעילות הובלה ימית שמתאימה לפורטפוליו של החברה ולתמחר את הביטוח בצורה מדויקת יותר.

לדברי דניאל, המגמה העולמית של מעבר להובלה אווירית אינה פוגעת בביקושים למערכת הישראלית: "מדובר בשוק של 30 מיליארד דולר בשנה של פרמיות ביטוח ימי, שוק שגדול פי שבע וחצי משוק ביטוח הסייבר העולמי. נפח ההובלה גדל ב-2%-3% בשנה בזכות הספינות שנעשות גדולות יותר". לדבריו שוק הביטוח הימי העולמי נמצא בטלטלה בתקופה האחרונה כשהחברות עושות מאמץ ניכר לשפר את הרווחיות. "מבחינתנו זו הזדמנות, כשהשאלה היא מה יהיה קצב האימוץ של הטכנולוגיה על ידי מבטחים ימיים".

ווינדוורד מתכוונת להרחיב את פעילותה בתחום ההובלה הימית מעבר לסיכוני ביטוח. דניאל אומר כי נוצר ביקוש לטכנולוגיה של החברה בתחומי מניעת אובדן (loss prevention): "אנחנו מביאים את הידע וההבנה מעולם הספנות ומעגנים אותו במדע נתונים, כך שחברות הביטוח יוכלו להשתמש במידע להכוונת החברה המבוטחת מהו בדיוק הסיכון שהיא צריכה לטפל בו. אנחנו ממוקדים בשוק שבו יש שינוי אמיתי, צורך אמיתי והטכנולוגיה שלנו כבר מוכחת ועובדת בלקוחות קיימים".

תום האטון, השותף המנהל ב-XL Innovate אמר: "קיימת הזדמנות ענקית בשוק הביטוח הימי. ווינדוורד יצרה לעצמה מעמד כמובילה בתעשייה לאחר שרכשה את אמונן של ממשלות רבות ורשויות חוק ברחבי העולם וכעת הם מתרחבים בצורה מרשימה בשוק הביטוח. אנו מצפים לתמוך בווינדוורד בהמשך, גם דרך ההשקעה וגם בתמיכה של הזמן והמשאבים שלנו".