שתילים ותשתיות: מצמיחים את הדור הבא של ההייטקיסטיות

וגם: מי הגיעו לחגוג עם ישי ושירה דוידי את נישואי בתם, ואילו מנהלים שניחשו נכונה את תוצאות רבע גמר המונדיאל?

סיון שמרי-דהן, מרב וינרב ואירית קאהן / צילום: רונה עמית
סיון שמרי-דהן, מרב וינרב ואירית קאהן / צילום: רונה עמית

חגיגה בחווה: מי הגיעו לחגוג עם משפחת דוידי

רגע לפני הסופ"ש, ביום חמישי בערב, קיבלו ישי דוידי, בעל השליטה בקרן פימי, ורעייתו, אוצרת האמנות שירה דוידי, את פני אורחיהם, שניצלו את הערב שהיה נטול משחקי המונדיאל והגיעו לחגוג עמם את נישואי בתם אור דוידי לבחיר ליבה רון רזין. 

במברכים שחלקם פיזז לצלילי סטטיק ובן אל: אורי יהודאי, מנכ"ל פרוטרום, וזוגתו רינת ברובינסקי; סמי וטובה סגול; מרק ולילך אשר-טופילסקי, מנכ"לית בנק דיסקונט; סמדר ברבר-צדק, מנכ"לית הבנק הבינלאומי; חוה ואלפרד אקירוב, בעל השליטה באלרוב; נוחי ואורלי דנקנר; אילנה ויאיר המבורגר, יו"ר קבוצת הראל; אהוד אולמרט, לשעבר ראש הממשלה; יגאל שרמייסטר, יו"ר השמירה, וזוגתו הנית; נוני ואלוף במיל' עמוס מלכא; שוקי שוורץ, בעלי טולמנס; עדינה ומאיר שמיר, בעל השליטה במבטח שמיר אחזקות; ד"ר ענת ואליעזר שקדי, לשעבר מנכ"ל אל-על; אשת התקשורת שרון כידון ואיש העסקים מודי כידון; יודפת הראל בוכריס ופנחס בוכריס; ורבים אחרים. 

שירה ואור דוידי רון רזין וישי דוידי / צילום: אמיר מאירי
 שירה ואור דוידי רון רזין וישי דוידי / צילום: אמיר מאירי

שתילים, אדמה ותשתיות: מצמיחים את הדור הבא של ההייטקיסטיות 

מנהלות ויזמיות בעולם ההייטק הגיעו הבוקר (א') אל משרד עורכי הדין פרל כהן במגדלי שרונה עזריאלי בתל-אביב. במקום נערך אירוע בנושא בניית חברות טכנולוגיות מובילות שוק, אותו ערך המשרד בשיתוף פורום המייסדות WFF.

את פני המוזמנות קיבלו מייסדות ומובילות הפורום (Woman Founders Forum) - מרב וינרב, מנהלת קוואלקום ונצ'רס ישראל; סיון שמרי-דהן, שותפה בקרן ההון סיכון קומרה קפיטל; ואירית קאהן, שותפה מנהלת בקרן ההשקעות של דויצ'ה טלקום קפיטל פרטנרס, שהצטרפה באחרונה לפורום כמנהלת. עוד נכחו: אורן זאב, מייסד Zeev ventures; היזם רמי תמיר; יסמין לוקץ', מייסדת Icon; ועוד.

זאב בחר להמשיל והסביר כי "כשאתה בונה חברה, הכול נגדך, ואין הגנות. אם אתן מתחרות מול חברות שיש להן יותר משאבים, הסיכוי הוא קטן לבנות חברה מובילת שוק. זה כמו שתיל. לא שופכים טונות אדמה ושמש כבר בהתחלה". לדבריו, "יש לנו כבר הוכחה שאפשר לבנות חברות גדולות גם מישראל, כמו למשל WIX. לא תמיד צריך להיות קרוב לשוק, אבל זה יכול מאוד לעזור. שיווק, מכירות ושותפים אסטרטגיים יותר קל למצוא בשוק שלך. היתרון הגדול בלשבת בישראל הוא הגישה לטאלנטים".

שמרי-דהן הצהירה כי "בעשור הקרוב נראה יותר ניצנים של חברות גדולות שבראשן עומדות יזמיות. השנים הקרובות הן שנים קריטיות לבניית התשתית של הדור הבא של היזמיות בישראל".

סיון שמרי דהן מרב וינרב ואירית קאהן/ צילום: רונה עמית
 סיון שמרי דהן מרב וינרב ואירית קאהן/ צילום: רונה עמית

המגרש שלהם: מי המנהלים שניחשו נכונה את תוצאות רבע גמר המונדיאל?

עד עכשיו הביעו מנהלים במדור בקיאות מרשימה במשחקים היסטוריים (והיסטריים) בטורניר המונדיאל לדורותיו. בסוף השבוע האחרון ביקשנו לבדוק עד כמה הם בקיאים בענייני המונדיאל הנוכחי ומסוגלים להמר נכון על הנבחרות המנצחות והמפסידות. מתברר שלא רע בכלל, ואפילו יותר מזה. 

אתגרנו כמה מהמנהלים בנוגע לתחזית של משחקי רבע הגמר - שני משחקי יום שישי (צרפת - אורוגוואי, ברזיל - בלגיה) ושני משחקי יום שבת (אנגליה - שבדיה, רוסיה - קרואטיה). המנהלים התבקשו לחזות את זהות הקבוצה שתעפיל בכל משחק לחצי הגמר, ובנוסף לנסות ולפגוע בתוצאה הנכונה שבה לדעתם יסתיים המשחק.

בסך-הכול נטלו חלק באתגר 9 מנהלים: איל וולדמן, נשיא ומנכ"ל מלאנוקס; עו"ד יורי נחושתן, ראש משרד נחושתן יוגב; אלי אגם, מנכ"ל אמפא ישראל; אביה מזרחי-מגן, מנכ"לית רשת פתאל בישראל; דני שמעוני, מנכ"ל הרץ ואוטו סנטר ישראל; רפי ולנסי, מנכ"ל אנגלו סכסון פרויקטים; אריאל תובל, בעלים ומנכ"ל רשת רהיטי עצמל'ה; עדי גזית, מנכ"ל חברת ברקת; ורונן קרסו, סמנכ"ל שיווק איסתא ליינס.

שיטת הניקוד שנבחרה לצורך הדירוג קבעה 3 נקודות לזיהוי הקבוצה שתעפיל לחצי הגמר בכל משחק ועוד שתי נקודות על ניחוש של תוצאה נכונה - בסך-הכול כל מנהל יכול היה לצבור 20 נקודות.

התוצאות הפתיעו גם אותנו. לא פחות מ-4 מנהלים ניצחו את זהות כל הקבוצות שיעפילו לחצי הגמר - צרפת, בלגיה, אנגליה וקרואטיה - וצברו את כל הנקודות האפשריות בקטגוריה זו, והם: איל וולדמן, אלי אגם, רפי ולנסי, כאשר גם לכוח הנשי אביה מזרחי-מגן נרשם הימור מדויק לחלוטין (שאפו).

3 מנהלים בלבד הצליחו גם לפגוע בתוצאות נכונות במשחקים מסוים: אלי אגם, שהימר על ניצחון 2-0 של צרפת על אורוגוואי; עו"ד יורי נחושתן, שפגע בול בניצחון 1-2 של בלגיה על ברזיל; ורונן קרסו, שגם הוא הימר נכון על תוצאה המשחק בין צרפת לאורוגוואי.

בשקלול הנקודות המלא של תוצאות המשחקים - המנהל שצבר הכי הרבה נקודות הוא אלי אגם, מנכ"ל אמפא ישראל, עם 14 נקודות, בזכות 4 הימורים מדויקים על זהות המנצחות ועוד תוצאה אחת מדויקת. את המקום השני חולקים איל וולדמן, אביה מזרחי-מגן ורפי ולנסי, שצברו 12 נקודות כל אחד; אחריהם עו"ד יורי נחושתן עם 11 נקודות; דני שמעוני ואריאל תובל עם 9 נקודות על אחד; עדי גזית עם 6 נקודות; ורונן קרסו עם 5 נקודות. טוב לדעת שהשיא עוד לפנינו. 

אייל ולדמן / צלם: תמר מצפי
 אייל ולדמן / צלם: תמר מצפי