פיטורים במארוול ישראל: 90 עובדים הולכים הביתה

זאת מתוך מצבת עובדים כללית של כ-650 עובדים בישראל • בענף מעריכים כי אחד הגורמים שהניעו את המהלך הוא רכישת חברת Cavium האמריקאית בחודש נובמבר האחרון, שכללה קליטה של 70 עובדי חברת QLogic הישראלית שבבעלות קאוויום לתוך מארוול ישראל

חברת מארוול ישראל מיקנעם החלה בהליך פיטורים נרחב - כך נודע ל"גלובס". מדובר ב-90 עובדים שיפוטרו, מתוך מצבת עובדים כללית של כ-650 עובדים בישראל.

בענף מעריכים כי אחד הגורמים שהניעו את המהלך הוא רכישת חברת Cavium האמריקאית בחודש נובמבר האחרון, שכללה קליטה של 70 עובדי חברת QLogic הישראלית שבבעלות קאוויום לתוך מארוול ישראל. קאוויום, המפתחת ציוד תקשורת ורכיבים בתחום השרתים והסייבר, רכשה בשנה שעברה את QLogic ב-1.3 מיליארד דולר.

גורמים בענף מותחים ביקורת קשה על החלטת מארוול, ואומרים כי מדובר בחלק ממגמה שמובילה ההנהלה העולמית של החברה לצמצם את פעילות המו"פ בישראל. לדבריהם מדובר בנזק קשה לתעשיית ההייטק ופיתוח השבבים בארץ, שכן תחומי התמחות שלמים יימחקו לחלוטין, והעובדים עלולים לעבור לחברות ענק בחו"ל. מנגד אומרים גורמי שוק כי בשורה התחתונה מדובר בשינוי תחומי התמחות, ללא השפעה משמעותית על מצבת העובדים בחברה.

מארוול היא ממפתחות ויצרניות שבבי המחשב הגדולים בעולם. מאחורי המדיניות החדשה של חברת מארוול נמצאת קרן הגידור האמריקאית סטארבורד, שרכשה 6.8% ממניות מארוול לפני שנתיים. סטארבורד היא קרן אקטיביסטית, שרוכשת חברות במטרה להעלות את שווי השוק שלהן ואז למכור אותן. כמו במאלנוקס (שבה רכשה סטארבורד 10.6%), כך גם במארוול קרן סטארבורד דרשה להכניס 3 מנהלים מטעמה לדירקטוריון והחליפה את שני המייסדים של החברה. לאחר מכן יזמה מהלכים שנועדו להעלות את ערך החברה, כמו סגירת פעילות לא רווחיות בחברה וכמו רכישת קאוויום ב-6 מיליארד דולר, שהביאה לזינוק בשער המניה.

גורמי שוק מעריכים כי השינוי בתמהיל כוח-האדם במארוול ישראל נועד לענות על צורכי השוק החדשים: כניסה לתחומי תשתיות ענן ותחבורה אוטונומית ויציאה מתחומי תקשורת שהולכים ומצטמצמים. גורמים בתעשייה הישראלית אומרים מנגד כי מדובר בצעד אכזרי של הנהלה שאינה מבינה בטכנולוגיה ומעוניינת לבצע סיבוב על הכסף ותו לא. לדבריהם, מדובר גם בפגיעה באמון של העובדים כלפי החברה, שעלולים להביא לנטישת עובדים המונית.

בשנים האחרונות נאלצה מארוול ישראל לפטר כמחצית מהעובדים שלה, שמספרם הגיע לכ-1,200 בשיאה. החברה, שקמה על בסיס חברת גלילאו הישראלית (שנרכשה בשנת 2000 תמורת 2.7 מיליארד דולר), המשיכה ברכישת החברות רדלן (2003), DSPC (2006) ואיימבה (2010), ואולם אז הגיעו שנים פחות טובות, והחברה מחקה תחומי פעילות מרכזיים, בהם חטיבת הסלולר, והחברה פיטרה מאות עובדים בשורת סבבי פיטורים.

ממארוול ישראל נמסר כי "החברה אינה מגיבה לנושאים פנים-ארגוניים".