מחיר למשתכן: חלק מהיישובים נפתחים גם לסדרה ג'

זכאי סדרה ג', כ-17.5 אלף במספר, יוכלו להירשם להגרלות ביישובים דימונה, נהריה, אשקלון, בית אל ומגדל העמק • במקביל הוחלט כי גם בקריית אונו תיפתח ההרשמה לזכאי סדרה ג' אך רק בקרב בני המקום • זכאי סדרה א' ולאחריה סדרה ב' עדיין יקבלו עדיפות בהגרלות • למדריך ומחשבון משכנתא

קרקע של מחיר למשתכן / צילום: איל יצהר
קרקע של מחיר למשתכן / צילום: איל יצהר

בשורה לזכאי סדרה ג' במחיר למשתכן. מטה הדיור, משרד הבינוי והשיכון ורשות מקרקעי ישראל אישרו הצעת החלטה שתאפשר גם לזכאי הסדרה המאוחרת ביותר לגשת לחלק מהיישובים בהגרלה הגדולה הנוכחית, כך נודע ל"גלובס". נזכיר כי עד כה היו פתוחות ההגרלות רק לזכאי סדרה א' וסדרה ב', כאשר זכאי סדרה א' קיבלו עדיפות בהגרלה. כעת, בחלק מהיישובים המשתתפים בהגרלה הגדולה, שנפתחה להרשמה בשבוע שעבר, גם זכאי סדרה ג', כ-17.5 אלף איש, על פי נתוני מטה הדיור, יוכלו להירשם להגרלה ולזכות בזכות לרכישת דירה מוזלת.

מדובר בפרויקטים שנפתחו להרשמה ביישובים דימונה, נהריה, אשקלון, בית אל ומגדל העמק. בנוסף, הוחלט כי גם בקריית אונו תיפתח ההרשמה גם לזכאי סדרה ג', אולם נכון לעכשיו רק לבני המקום.

הסיבה לפתיחת ההרשמה גם לזכאי סדרה ג' ביישובים האמורים היא היעדר ביקוש בהגרלה הגדולה הקודמת. "לאור הפקת לקחים מההגרלה הגדולה הקודמת, בה היו יישובים בהם לא נרשמו מספיק זכאים מסדרות א' ו-ב', מתבקש לפתוח את ההגרלה בישובים אלו גם לזכאי סדרה ג' באותם כללים קרי עדיפות לסדרה א' ולאחריה סדרה ב' ולבסוף ככל וייוותרו דירות גם לזכאי סדרה ג'", כך בהצעת ההחלטה שאושרה ונחתמה. במטה הדיור ובמשרד הבינוי והשיכון ערכו בדיקה לאחר ימי ההרשמה הראשונים ולאחריה הוחלט לפתוח את ההרשמה גם לסדרה ג' ביישובים האמורים.

עוד נודע ל"גלובס" כי בימים אלו מקדמים במטה הדיור ומשרד הבינוי והשיכון החלטה נוספת הקשורה להפחתת גיל הזכאות לרווקים. נזכיר כי נכון להיום רווקים יכולים להירשם להגרלות רק מגיל 35 ומעלה. כעת, מקודמת החלטה שגיל הזכאות לרווקים יופחת וההרשמה תתאפשר מגיל 26 ומעלה. נדגיש כי החלטה זו לא אושרה עדיין, אך היא לא צריכה לקבל את אישור קבינט הדיור אלא רק אישור מועצת מקרקעי ישראל. גורם במטה הדיור אישר כי הכוונה לאשר את הפחתת גיל הזכאות בקרוב.