אלירן בן יהודה: המילים של טראמפ יכולות לגרום למלחמה

אלירן בן יהודה, מנהל אזור ישראל ודרום אפריקה בחברת Taboola, בוועידת MAD של "גלובס": "אם דונלד טראמפ לא נמצא במצגת שלך ב-2017 או 2018, אתה לא עוסק בשיווק"

אלירן בן יהודה בוועידת MAD / צילום: שלומי יוסף
אלירן בן יהודה בוועידת MAD / צילום: שלומי יוסף

"אם דונלד טראמפ לא נמצא במצגת שלך ב-2017 או 2018, אתה לא עוסק בשיווק" - כך אמר אלירן בן יהודה, מנהל אזור ישראל ודרום אפריקה בחברת Taboola, בפתח הרצאתו "מילים שיוצרות Disruption" אמש (ב') בוועידת MAD של "גלובס". "המילים של טראמפ יכולות לגרום למלחמה. האם תמיד מילים היו כל-כך משמעותיות? מעניין לבחון מה השתנה".

בן יהודה מונה מספר גורמים שהשתנו והביאו למצב כפי שהוא היום. ראשית - הטכנולוגיה השתנתה ומאפשרת לצרוך תוכן מכל מקום ובכל זמן, וגם מאפשרת להעביר רגשות באמצעות תוכן. "לפעמים יוצא לאנשים בטעות להגיד תודה לסירי, וכשווייז אומר לפנות שמאלה, ואני פונה ימינה, אני מרגיש שאכזבתי מישהו", הדגים בן יהודה.

הגורם השני, לדבריו, הוא התפוצה: "אפשר להגיע להמון אנשים, וזה לא יקר". כתוצאה מהתפוצה, הצרכנים צריכים כל הזמן צריך לבחור בין תכנים שונים. "האם לבחור זה טוב? כנראה שלא", אמר בן יהודה. "אנחנו חיים בעידן הפומו (Fear of missing out). לכן מה שאנחנו רוצים לקנות היום ממשתמשים זה תשומת-לב. בתמורה אנחנו מספרים סיפור. כדי לזכות בתשומת-הלב, רבים עושים קליקבייט. הדרך לפתור את זה היא באמצעות וידאו. אם אין קליק, אז אין קליק בייט. הדבר השני הוא להבין מה מייצר attention ומה מייצר conversion - התוצאה שאחרי. יש לנו כלי חדש חינם בשם טרנדס שסוקר את המילים שייצרו attention בשבוע האחרון וגם conversion חיובי בסוף", אמר בן יהודה.