מנכ"לית וובפאלס: "הסיכון הוא תמיד עלינו ולא על הלקוח"

הפורטפוליו של ענבל לביא | גיל: 40 תפקיד: מנכ"לית וובפאלס, העוסקת בשיווק מבוסס ביצועים ברשת ובמובייל

ענבל לביא / צילום: איל יצהר
ענבל לביא / צילום: איל יצהר

אני: יסודית, מכוונת תוצאות, פרפקציוניסטית.

משפחה: מהצד של אמא כל המשפחה מסופיה, בולגריה. סבא וסבתא גרו לא רחוק אחד מהשני, אבל עלו בנפרד לארץ. סבתא פגשה את סבא בגבעת עלייה, מעוז הבולגרים ביפו. הוא היה שוטר, היא הייתה עוזרת גננת. אחרי שהתחתנו עברו לבת ים. סבא וסבתא מהצד של אבא הכירו בגיל צעיר בלוב והתחתנו שם. סבא, שדיבר שמונה שפות, שירת בצבא הבריטי במלחמת העולם השנייה ושחרר מחנות, ולאות הוקרה קיבל אזרחות בריטית. הם עלו אחרי קום המדינה, הגיעו לכפר טרומן ומשם עברו לבת ים.

הורים: הכירו בגיל צעיר. אמא ילדה אותי בגיל 19 וגידלה את שלושתנו. לאבא היה בוטיק בגדים, אחר כך מכר מזון. אף פעם לא חסר לנו כלום ואמא השקיעה המון בחינוך שלנו.

ילדות: לא רק שהייתי חנונית, הייתי מוקפת חנונים. בילינו המון בים כי סבתא גרה קרוב לחוף. רקדתי ג'ז, הייתי בחוגי מלאכה ובתיכון למדתי חמש יחידות בפיזיקה, מתמטיקה, אנגלית ומוזיקה, שהייתה סוג של מזון לנפש.

שירות צבאי: התחלתי ללמוד רפואה בעתודה. תוך חודש וחצי ניתחנו גופה, ולמרות שעמדתי בשורה האחרונה, השתדלתי לשמור פאסון, אבל הריח של הפורמלין נדבק אליי ולא הייתי מסוגלת להמשיך. כיוון שהייתי פסולת קורסים, הייתי פקידה בלשכת ראש חטיבת תכנון מנהל כ"א, והדבר הטוב שיצא משם הוא בעלי.

להב: בעלי, יועץ בתחום המחשבים ומתעסק בסטארט-אפים. הוא היה ממ"רמניק ביחידת מודיעין בקריה ונפגשנו במרפאה במקרה. הוא טוען שאני עשיתי לו עיניים. אני, כמובן, לא ראיתי אותו, כי לא ידעתי אז שאני צריכה משקפיים. הוא ראה איך קוראים לי ברשימה של מסדר החולים שהייתה על הדלת, הלך עם השם לחבר ביחידת מחשוב וניסה להוציא עליי פרטים. הדבר היחיד שאמרו לו זה שאני באכ"א. כדי למצוא אותי הוא התחיל לשאול אנשים עם תג היחידה אם הם מכירים אותי. באחד מימי חמישי, באוטובוס, הוא פגש חייל ששירת איתי בלשכה, שעשה בשבילי עבודת שיווק נהדרת מולו. הוא התקשר והתחלנו לצאת. היינו חברים שמונה שנים, יש לנו שלושה ילדים ואנחנו גרים בהרצליה.

לימודים: מיד עם השחרור התחלתי ללמוד הנדסה, תעשייה וניהול בתל אביב ובסוף השנה השנייה הציעו לי להצטרף למסלול ישיר לתואר שני, שאותו סיימתי בהצטיינות. בחרתי בתחום של בניית אלגוריתמים שמסוגלים לחזות התנהגות ותוצאות על סמך בסיס נתונים - הגרסה המיושנת של הביג דאטה של היום. במקביל עבדתי בחברת הייעוץ תפן וגרתי עם להב בדירת מסדרון צפופה.

קריירה: כשסיימתי את הלימודים, לא מצאתי עבודה בתחום שלי, אז איכשהו הגעתי למחלקת ביצועים באל על. במשך שנה עבדתי בניתוח נתונים ואחרי שלהב ואני חזרנו מירח דבש, חבר שלמד איתי באוניברסיטה אמר שיש תפקיד פנוי ב-888.

888: התחלתי בבניית מודלים לחיזוי נטישה וזיהוי הונאות. ניהלתי את הצוות ואחר כך את כל מחלקת האנליסטים, ואז עברתי לפעילות מול צרכני הקצה. התפקיד האחרון היה ניהול יחידת הפוקר ואני שחקנית די גרועה. אני יודעת את הכללים היטב, אבל לא יודעת לבלף.

וובפאלס 1: אחרי עשר שנים ב-888 פנו אליי מוובפאלס לנהל את החברה, בבעלות אקסל מדיה. היא עוסקת בשיווק מבוסס ביצועים ברשת ובמובייל. יש לנו אתרי תוכן בתחום הפיננסי, למשל, וכשלקוח נכנס לקרוא, הם עוזרים לו לבחור, נניח, אם לרכוש כרטיס אשראי. רק אם יעשה את הרכישה, אנחנו נתוגמל, כך שהסיכון עלינו ולא על הלקוח.

וובפאלס 2: יש לנו 3,500 אתרי תוכן כאלה, שאותם אנחנו מנהלים באמצעות טכנולוגיה שפיתחנו. יש לנו אנשי תוכן ב-15 שפות שונות ואנחנו פעילים רק בשווקים הבינלאומיים. במדינות עצמן אנחנו מעסיקים פרילנסרים כדי שהתוכן יותאם לתרבות ולשפה, והעובדים שלנו יושבים ברמת החייל. כשרכשנו את דואופ, קליקסמוב ומרמר מדיה, שמשלימות את הפעילות שלנו, הפכנו לקבוצה. גדלנו פי ארבעה והקמנו סניפים בסן פרנסיסקו וסיאול.

פנאי: שיעורי אירובי וג'ז - אני לאו דווקא הרקדנית הכי טובה אבל מאוד נהנית, ואוהבת חופשות משפחתיות.

תפיסת עתיד: מעניין אותי ניהול עסק על הצד האנושי והאסטרטגי שלו, ואני רואה את עצמי ממשיכה להיות מנכ"לית של חברות גדולות.