עלייה של 300% בהכנסות השנה: מאנדיי גייסה 50 מיליון דולר

הסטארט-אפ הישראלי לניהול פרוייקטים, monday.com, הודיע על גיוס בהיקף של 50 מיליון דולר בסבב C • במקביל המיזם קיבל קו אשראי בהיקף עשרות מיליוני דולרים מלאומיטק • בשנה האחרונה monday.com רשמה צמיחה מרשימה - עלייה של 300% בהכנסותיה

צוות מאנדיי / התמונה באדיבות monday.com
צוות מאנדיי / התמונה באדיבות monday.com

סטארט-אפ ניהול הפרויקטים הישראלי monday.com הודיע על סגירת סבב גיוס C בהיקף 50 מיליון דולר. את הגיוס הובילה קרן ההשקעות Stripes Group מניו יורק והשתתפו בו המשקיעים הנוכחיים Insight Venture Partners ו-Entrée Capital. הסכום הכולל של הגיוסים של החברה עד כה מגיע ל-84.1 מיליון דולר. מאנדיי נבחרה על ידי גלובס כאחד מעשרת הסטארט-אפים המבטיחים לשנת 2017.

במקביל להכרזה על סבב הגיוס החדש, monday.com הודיעה על קבלת קו אשראי אסטרטגי בהיקף של עשרות מיליוני דולרים מלאומיטק, זרוע ההשקעות של בנק לאומי. קו האשראי יאפשר לחברה להמשיך בצמיחה ללא דילול מבנה הבעלות של החברה.

בשנה האחרונה, רשמה monday.com צמיחה גבוהה עם עלייה של 300% בהכנסות, עובדה שהופכת אותה לאחת מחברות ה-SaaS (תכנה כשירות) עם שיעורי הצמיחה הגבוהים בעולם. כמו כן, שילשה החברה את מספר לקוחותיה למעל 35,000. מספר העובדים גדל ל-130. בין לקוחות החברה - קבוצת קרלסברג, ערוץ דיסקברי, מקדונלד'ס, Uber, ו-WeWork.

הכסף שגוייס ישמש את החברה להרחבת פעילותה הגלובלית, תוך התמקדות בהתאמה לשווקים חדשים ופיתוח יכולות חדשות של המערכת.

רועי מן, מנכ"ל מאנדיי, אומר שהחברה צמחה "צמיחה מטורפת" במהלך השנה האחרונה והיא מוכרת בכ-140 מדינות ל-200 ורטיקלים שונים. "השנה הגענו למכירות של עשרות מיליוני דולרים, קפיצה מהיקף של כ-10 מיליון דולר ליותר מ-40 מיליון השנה ואנחנו מצפים שנכפיל את הסכום הזה בשנה הבאה. פתחנו משרד בניו יורק עם 15 עובדים והמטרה היא לבנות חברה גדולה. הסיבוב הזה יאפשר לנו להגדיל את כוח האדם ולהגיע לשווקים חדשים. אנחנו פועלים ב-140 מדינות אבל כדי להיות מובילים בכל מדינה צריך הרבה יותר מאמץ וזה משהו שניכנס אליו עכשיו".

ערן זינמן, מייסד שותף, אומר כי כיום משמשת מאנדיי לארגונים ולצוותים לצורך ניהול האופרציה, אבל כעת מוסיפה החברה נדבך חדש של מידע שמציע פרטים בתחומים רבים נוספים על ניהול העבודה השוטפת: מידע מלקוחות, מידע גיאוגרפי, תצוגה חזותית משופרת, קבצי מידע ויכולות שמקרבות את המערכת לשמש גם לטיפול בלקוחות כמו מערכות CRM ענקיות ויקרות. זינמן מציין תחום חדש נוסף שפיתחה החברה - קהילת משתמשים מקוונת, שם יכול כל אחד מהמשתמשים להעלות את הספור האישי שלו עם התוכנה, לצרף צילומים ולחלוק ידע ותבניות עבודה עם חברים מרחבי העולם.

מן מציין כי יתרונה העיקרי של מאנדיי הוא בכך שאנשים שלא מצאו כלי נוח לניהול האופרציה העסקית מוצאים אותו במאנדיי. "אנחנו מצליחים ביותר מ-200 וורטיקלים שרבים מהם הם לואו-טק: משרדי אדריכלים, חברות בנייה, מסעדות, סדנאות, שלא היו להם כלים פשוטים מספיק לצרכים שלהם לפני מאנדיי. בתחום הטק יש לנו מתחרים, אבל לנו יש מוצר מנצח, כי שינינו את הגישה מ"ניהול פרויקטים" לניהול אופרציה וניהול תהליכים בארגון, שמתאים הרבה יותר לחברות.

מול חברות ענק כמו סיילפורס, שמוכרת ב-100 מיליארד דולר, ואטלזיאן שמוכרת ב-13 מיליארד דולר, במאנדיי אומרים ששאר השוק הוא חברות קטנות שמולן הם מעוניינים להתמודד. "מהתחלה כיוונו להיות חברה גדולה ואנחנו מאמינים שיש לנו את כל היכולת לבנות חברה שתהיה מובילת שוק מישראל ותגיע לכמה מיליארדים, ולשם אנחנו מכוונים" אומר זינמן.

"אנחנו נרגשים להצטרף ל-monday.com במטרתה החשובה לשנות את האופן שבני אדם עובדים ביחד" אומר קן פוקס, מייסד קרן ההשקעות "Stripes Group". לדבריו, החברה פונה לשוק אותו הוא מגדיר כ"אינסופי". "היתרון התחרותי של המוצר הינו היותו ורסטילי ואינטואיטיבי, כך שהוא יכול להתאים לכל אחד ואחת- לא רק לאנשים בעלי אוריינטציה טכנולוגית" מסכם קן.

monday.com

תחום עיסוק: ניהול פרויקטים

הקמה: 2012

מייסדים: רועי מן (מנכ"ל) וערן זינמן

משרדים: תל אביב, ניו יורק

עובדים: 130

גיוסי הון: 84.1 מיליון דולר

משקיעים: Stripes Group ,Genesis ,Entrée Capital ,Insight Venture Partners ואבישי אברהמי