האם אוורגרין במו"מ להיכנס לנמל אשדוד כמשקיע?

נשיא ענקית הספנות מטייוואן ביקר בנמל לצורך מה שהוגדר רשמית כ"בחינת האפשרויות להרחבת העבודה המשותפת"

כלי רכב בנמל אשדוד / צילום: תמר מצפי
כלי רכב בנמל אשדוד / צילום: תמר מצפי

נשיא חברת הספנות Evergreen הטייוואנית, מונג-ג'יי לי, הגיע בראש משלחת מקצועית של מנהלים בכירים לביקור עבודה בנמל אשדוד ונפגש ביום חמישי האחרון עם יו"ר הדירקטוריון, אורנה הוזמן בכור, ומנכ"ל הנמל, יצחק בלומנטל. הסיבה הרשמית להגעתו, כפי שנמסרה מהנהלת הנמל, היא "בחינת האפשרויות להרחבת העבודה המשותפת והעמקת הפעילות העסקית". ואולם, ל"גלובס" נודע כי השלושה דנו באפשרות הכנסת אוורגרין כמשקיע האסטרטגי לנמל אשדוד.

כזכור, במהלך המו"מ על רפורמת הנמלים הועלתה אפשרות להכנסת משקיע אסטרטגי בכל אחד משני הנמלים ובכך להביא להפרטה מלאה של נמלי הים הממשלתיים. היו שטענו שחברות ספנות גדולות לא ימהרו להיכנס כשותפות אסטרטגיות לנמלים הממשלתיים, אך נראה שתחזית קודרת זו לא תתממש.

Evergreen היא אחת מחברות הספנות הגדולות בעולם והיא חברה בברית הימית ocean (אוקינוס). החברה נחשבת לאחת מהלקוחות האסטרטגיים של נמל אשדוד. בנוסף לדיון באפשרות כניסתה של אוורגרין כשותפה בנמל, הנהלת נמל אשדוד עדכנה את לי בנוגע להיערכות הנמל למבצע לפינוי המכולות הריקות הנמצאות בנמל כדי לשדרג את מתן השירות.

עוד נמסר כי הנהלת חברת נמל אשדוד הציגה למשלחת מטייוואן את תוכניות ההשקעה בנמל הכוללות, בין היתר, רכישת מנוף חדש שיאפשר להעניק טיפול מהיר יותר ברציף המכולות הראשי - רציף 23. תוכנית ההשקעה בעלות הכוללת של 1.5 מיליארד שקל כוללת בין היתר הגבהת שני מנופי גשר, העמקת הרציף וחכירת גוררות נוספות שיאפשרו לקלוט אוניות בנפח של 18,000TEU.