סגירה אדומה בארה"ב; אמזון זינקה בזכות ה"פריים דיי"

יום מסחר חלש מאוד נסגר בארה"ב עקב מעט דיווחי מאקרו • טראמפ במפגש עם פוטין: "תהיה לנו מערכת יחסים יוצאת מן הכלל" • הרווח הנקי של בנק אוף אמריקה זינק ב-33% • נטפליקס פרסמה דוחות מאכזבים עם סגירת המסחר ורשמה צלילה של 13% • אמזון שברה שיאים חיוביים בזכות פתיחת ה"פריים דיי"

בורסת ניו-יורק / צילום:  אנדרו קלי, רויטרס
בורסת ניו-יורק / צילום: אנדרו קלי, רויטרס

יום הראשון של המסחר בארה"ב נסגר היום (ב') בירידות עקב מעט מאוד דיווחי מיקרו. המסחר באירופה נסגר בירידות, והמסחר באסיה נסגר במגמה מעורבת.

 

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ ונשיא רוסיה ולדימיר פוטין נפגשו היום בצהריים בהלסינקי. בתחילת המפגש ציין טראמפ כי לשניהם תהיה "מערכת יחסים יוצאת מן הכלל" וכי הוא מצפה לשיחה הפרטית ביניהם. "תהיה לנו שיחה על הכל, ממסחר, דרך צבא, טילים, גרעין ועד סין", אמר טראמפ וכינה את נשיא סין ג'ינפינג שי "חבר משותף". על שולחנם של שני הנשיאים הרבה מאוד נושאים, ובראשם יחסי רוסיה עם ארה"ב והאיחוד האירופי בעקבות המשבר באוקראינה. לאחר מכן ממתינות שאלות הקשורות במזה"ת - ההסדרים העתידיים בסוריה, הנוכחות הרוסית והאמריקאית במדינה, ההתערבות הצבאית האיראנית והטורקית בסוריה והמשך הלחימה במדינה האסלאמית. כמו כן, סוגיות של תפוצת נשק להשמדה המונית, ובראשן הסכם הגרעין עם איראן והמו"מ מול צפון קוריאה. ברקע החרפת מלחמת הסחר עם סין והיחסים המורכבים במשולש המעצמות המובילות. 

בתוך כך, עונות הדוחות ממשיכה. הרווח הנקי של בנק אוף אמריקה  זינק ב-33% ברבעון השני של השנה ועמד על 6.8 מיליארד דולר. צפיות השוק היו לרווח של 5.92 מיליארד דולר. ההכנסות הבנק עמדו על 22.3 מיליארד דולר, ירידה של 1% לעומת התקופה המקבילה, שבה הבנק מכר חברת כרטיסי אשראי בריטית. 

אמזון.קום  נהנתה מצמיחה בזכות פתיחת ה"פריים דיי", יום המכירות המיוחד של החברה, ל-36 שעות רצופות. זאת למרות הקריסה באתר עליה מדווחים הגולשים בשעה האחרונה. בעליה של החברה, ג'ף בזוס, הוכרז היום (ב') בתור האיש העשיר ביותר בהיסטוריה המודרנית. המחזיק הקודם בתואר הנכסף היה ביל גייטס.

נטפליקס  פרסמה דוחות מאכזבים לרבעון עם תום יום המסחר. החברה הוסיפה 670 אלף מנויים בארה"ב בלבד ו-4.5 מיליון בעולם, בעוד הערכות האנליסטים ציפו תוספת מנויים של 6.2 מיליון ברבעון השני של 2019. במונחי שווי שוק, נטפליקס לקחה במאי את תואר חברת המדיה הגדולה הגדולה בעולם מדיסני. בעקבות הדיווח מניותיה צללו במעל 13%.

בסיסקו מערכות  ספגו בעקבות דיווח כי אמזון.קום  תיכנס בקרוב לתחום הרשתות ומחשוב מבוסס-ענן.

מחירי הנפט  ירדו בעקבות אמירת שר האוצר האמריקאי כי ארה"ב תאפשר למדינות מסוימות לקנות נפט מאיראן באופן זמני.

מניית טסלה  יורדת לאחר שאלון מאסק העליב בטוויטר בסוף השבוע האחרון את אחד הצוללנים שהצילו את קבוצת הילדים שנתקעה במערה בתאילנד.

בגזרת המאקרו התפרסם היום השינוי בהיקף מכירות הריטייל בארה"ב, שעמד על עלייה של 0.5%. הצפי היה ל-0.4%. מדובר בעלייה חמישית ברציפות, ככל הנראה כיוון העלייה במחירי הדלק, מכירות תחנות הדלק ביוני 2018 עלו ביותר מ-21% לעומת יוני בשנה שעברה.