יורם לוי צפוי להיבחר ליו"ר תחרות קקטוס הזהב

איש הקריאייטיב הוותיק שהצטרף כשותף למשרד ברוקנר-יער-לוי שוכנע ע"י האיגוד לקבל את תפקיד יו"ר התחרות

יורם לוי / צלם: איל יצהר
יורם לוי / צלם: איל יצהר

הפרסומאי יורם לוי צפוי להיבחר הערב לתפקיד יו"ר ועדת תחרות קקטוס הזהב - כך נודע ל"גלובס". המינוי יקבל את אישור הנהלת איגוד חברות הפרסום בישיבה שתתקיים הערב.

לוי, איש קריאייטיב ותיק שהחזיק בתפקידים בכירים במשרדים גדולים כמו שלמור-אבנון-עמיחי ובאומן-בר-ריבנאי, הצטרף לפני שנים ספורות כשותף למשרד הפרסום ברוקנר-יער-לוי. עם זאת, כפי שנחשף ב"גלובס", בחודשים האחרונים הוא הפחית משמעותית את פעילותו במשרד. באיגוד חיזרו אחריו במשך תקופה ארוכה, בתחילה כדי שיסכים לקחת על עצמו את תפקיד היו"ר שאמור להתפנות בעוד שלושה חודשים. כאשר סירב, קיוו באיגוד לשכנע אותו שיקבל את תפקיד יו"ר התחרות - ואכן הוא נעתר.

תחרות קקטוס הזהב מעניקה פרסי הצטיינות לקריאטיביות בתחום הפרסום ומהווה עבור משרדי הפרסום מוקד משיכה ועניין. בעבר עוררה התחרות הרבה מחלוקת לגבי השאלה מה היא אמורה לשפוט ומי אמור לשפוט בה, אך בשלוש השנים האחרונות נראה כי היא הגיעה לפורמט שרוב הענף יכול לחיות עימו בשלום. דווקא בנקודה הזו, הוציאה קבוצת הפרסום העולמית פובליסיס הנחיה לכלל הסוכנויות שלה בעולם להימנע לחלוטין להימנע מהשתתפות בתחרויות פרסום למשך שנה. המשמעות הייתה ששלושה מבין משרדי הפרסום הגדולים בישראל - באומן-בר-ריבנאי, גליקמן-שמיר-סמסונוב וליאו ברנט  - לא יכלו לקחת בה חלק.

ענף הפרסום הולך וקטן בשנים האחרונות מבחינת כמות השחקנים הקיימים בו. בנוסף, בכל שנה ישנם משרדים שמחליטים מסיבות שונות שלא להתמודד בתחרות. כך למשל, בתחרות האחרונה העדיפו משרדים גדולים כמו מקאן תל-אביב או ראובני-פרידן שלא להתמודד. השילוב של כל הגורמים האלה יחד איימו להפוך את התחרות השנה ללא רלוונטית. מיעוט מתמודדים עלול היה לסכן גם את ההיתכנות הכלכלית של התחרות, ולכן הוחלט לדחות את קיומה לקראת ספטמבר אחרי פקיעת מגבלת הזמן שמנעה ממשרדי פובליסיס להתמודד.

בעיה נוספת הייתה שעל רקע האמוציות שהתחרות מעוררת בקרב משרדי הפרסום התקשו באיגוד חברות הפרסום למצוא איש קריאייטיב שיזכה לתמיכה מקצועית רחבה וגם יהיה מוכן השקיע את הזמן והאנרגיה הנדרשים להובלת תחרות כזאת.