הארכה נוספת למכירת חברת הבת של גמאטרוניק לסולאראדג'

לחברת מערכות האל-פסק לשעבר גמאטרוניק, ששינתה לאחרונה את שמה ל"מן הגורן", החזקה בחברה באנגליה

לפני כשבועיים הושלמה העסקה במסגרתה רכשה חברת סולאראדג' את נכסיה ופעילותה של גמאטרוניק, הנסחרת בבורסה בת"א, תמורת כ-41 מיליון שקל. סולאראדג', המפתחת ומייצרת מערכות לאופטימיזציה ולניטור של אנרגיה סולארית, החליטה להיכנס לשוק מערכות האל-פסק ועשתה זאת באמצעות העסקה עם גמאטרוניק, הנמצאת בשליטת המייסד יוסף גורן.

עם השלמת העסקה, ממשיכה גמאטרוניק להיסחר בת"א, בשווי שוק של כ-60 מיליון שקל (לאחר עלייה של 55% במניית החברה בחודשיים שחלפו מאז פורסמה עסקת מכירת הפעילות)  אך החליפה את שמה ואת הסיווג הענפי שלה בבורסה. החל מהשבוע, שם החברה שונה ל"מן הגורן" והיא מוגדרת כעת כחברת השקעה והחזקות.

אחת מההחזקות של מן הגורן היא החברה הבת של גמאטרוניק באנגליה. במסגרת ההסכם עם סולאראדג' ניתנה לה זכות לרכוש את החברה הבת מאנגליה בתמורה נוספת שהוערכה בכ-2 מיליון שקל, וכן ניתנה לה אופציה לרכוש חברה בת בסין בסכום לא מהותי שלא דווח.

בתחילת יולי, עם השלמת רכישת נכסי גמאטרוניק ע"י סולאראדג', דיווחה החברה כי הצדדים הסכימו על הארכת האופציה שניתנה לסולאראדג' לרכוש את החברה הבת באנגליה עד ה-15 ביולי. אתמול, מועד פקיעת אותה אופציה, מן הגורן דיווחה לאחר סיום המסחר כי הצדדים הסכימו על הארכה נוספת של האופציה עד ל-31 ביולי.

החברה הבת של גמאטרוניק באנגליה הוקמה בשנת 2001 ולפני מספר שנים עמדה במוקד סכסוך כספי של גמאטרוניק עם שותפיה באנגליה. גמאטרוניק אמנם פוצתה בסוף ההליך בכ-121 אלף שקל אך הוצאותיה המשפטיות היו גדולות יותר, כ-300 אלף שקל.

מן הגורן מנוהלת על-ידי יוסף (יוסי) גורן בן ה-79, שייסד את גמאטרוניק ב-1970 והיה הדמות הדומיננטית בה לאורך השנים. בראיון למוסף G של "גלובס" נשאל גורן איך הוא מרגיש עם המכירה, שמסיימת תקופה של כמעט 50 שנה, והשיב: "אני בא מעולם הרציו. אני מבין שלכל דבר יש סוף. גם לי יהיה סוף. לא יודע מתי, אבל יהיה. די, החלטתי, חתמתי, אין ללכת אחורה".