חברת CyberMDX השלמת סבב גיוס A בהיקף של 10 מיליון דולר

החברה המפתחת אבטחת סייבר למכשור רפואי השלימה עד היום כ-11.5 מיליון דולר בשני סבבים – סיד ו-A • "בבתי חולים, כשמתחברים למכשור הרפואי, אפשר להגיע לליבת המערכת, וזה וחושף את כל הרשת לפגיעויות"

אמיר מגנר / צילום: יוגב מאיר
אמיר מגנר / צילום: יוגב מאיר

חברת CyberMDX, המפתחת פלטפורמת אבטחת סייבר למכשור רפואי, הודיעה היום על השלמת סבב גיוס A בהיקף של 10 מיליון דולר. את סבב הגיוס הובילה קרן פיטנגו והשתתפה בו קרן המדי-טק של OurCrowd ,OurCrowd Qure, שהשתתפה גם בסבב הסיד של החברה. הפלטפורמה של החברה מותקנת במרכזים הרפואיים של בית החולים אסותא בישראל.

"בשנים האחרונות כמות המכשירים הרפואיים המחוברים לרשתות של בתי-חולים, כדוגמת MRI, מוניטורים, מכונות הנשמה ועוד, נמצאת במגמת עלייה", נכתב בהודעת החברה. "לצד הקדמה שמכשירים מחוברי-רשת מביאים לעולם הרפואה, טמונים סיכונים רבים הנובעים מכך שלרובם אין שכבת הגנת סייבר בסיסית. בנוסף, קיים קושי לנהל מכשירים אלה, משום שרובם כלל אינם מזוהים במערכות הניהול והאבטחה הסטנדרטיות".

התוצאה של כל זה, אומרים ב-CyberMDX, היא חשיפת בתי החולים למתקפות סייבר, דוגמת OrangeWorm מהשנה האחרונה, ו-WannaCry ו-NotPetya שהתרחשו ב-2017, כולן פרצו, בין היתר, לרשתות של בתי חולים.

בשיחה עם "גלובס" אמר אמיר מגנר, מנכ"ל החברה ולשעבר מנהל חטיבת הסייבר במשרד ראש הממשלה: "החברה יושבת על צומת ומחברת בין שני עולמות עמוקים: אבטחת סייבר ומכשור רפואי. הפתרון שלנו מבין לעומק את השפה והצורה שבית חולים עובד ושהמכשירים הרפואיים עובדים. אנחנו מבינים לעומק גם את עולם הסייבר סקיורטי". החברה מפתחת מוצר דומה לפתרונות הקיימים בעולמות העסקיים והתעשייתיים, אך לדברי מגנר, לעולם המכשור הרפואי דרוש פתרון אבטחת סייבר ייחודי, אותו CyberMDX מעוניינת לספק:

"היחוד של העולם הזה הוא, דבר ראשון, בשפה שהמכשירים הללו מדברים - למכשירים הרפואיים יש טביעת אצבע מאוד חדה וברורה. דבר שני, במערכת הבריאות, המכשירים האלה הם חלק מרשת ה-IT . על אותה רשת יש גם את המכשירים הרפואיים, גם הרשת המנהלתית וניהול התיקים, ולעיתים זו גם הרשת שהאורחים נמצאים עליה. לכן, בבתי חולים, כשמתחברים למכשור הרפואי אפשר להגיע לליבת המערכת. זה יחודי למערכת הרפואית, וחושף את כל הרשת לפגיעויות.

"אנחנו לומדים לעומק את כל המכשירים המחוברים לרשת, את ההתנהגות שלהם, את התקשורת שעוברת ברשת, ואת המבנה של הרשת עצמה, ומזה בונים חומת הגנה. האתגר הוא ללמוד אותם בלי נגיעה במכשירים - חשוב לא להתערב בסדר העבודה בבתי חולים ולא לגעת במכשירים הללו. מי שמנהל את המכשירים האלה זה לא צוות ה-IT אלא הביומד. צריך פתרון שמתאים לתהליך העבודה הזה, שמאפשר לכל הצוותים יחד לעבוד במערכת אחת, ולא מערכת שמותאמת רק לצוותי IT".

מוטי שניברג / צילום: CyberMDX
 מוטי שניברג / צילום: CyberMDX

לחברה משרד פיתוח בפתח תקווה ומשרדים במנהטן, בהם עובדים בסה"כ 25 עובדים. "אנחנו בצמיחה מאוד משמעותית של לקוחות, רובם בצפון אמריקה", אומר מגנר, ומוסיף כי "עכשיו, עם הגיוס, אנחנו רוצים להכנס לשווקים חדשים, בעיקר באירופה, ולגייס למרכז הפיתוח בארץ לפחות עוד 15 אנשים עד סוף השנה". לדבריו, בעוד מספר חודשים החברה צפויה לעבור למשרדים חדשים ברחוב הארבעה בתל אביב, שיתאימו לצוות המתרחב.

זהו הגיוס הנשי של החברה, לאחר סבב סיד שגוייס לפני פחות משנה, ממשקיעים פרטיים ומ- OurCrowd Qure . החברה לא חושפת את הסכום שגוייס אך מדובר במיליונים בודדים. החברה הוקמה על ידי מגנר, והיזם הסרתי מוטי שנייברג, שהקים את FACE.COM שנרכשה FACEBOOK , וכיום מכהן כדירקטור ב- CyberMDX . בעלי תפקידים בכירים בחברה כוללים את היזם סדרתי יובל בר-גיל; ליין בס, לשעבר מנכ"ל Palo Alto Networks ; פרופ' גיל דויד, מומחה ל- AI מאוניברסיטת ייל; ומוטי סוראני, בכיר בתעשיית הסייבר והבטחון הישראלית.

CyberMDX

תחום עיסוק: אבטחת סייבר ומכשור רפואי

שנת הקמה: 2017

מייסדים: אמיר מגנר (מנכ"ל) ומוטי שנייברג (דיריקטור)

החברה מעסיקה 25 עובדים, מתוכם 15 בישראל, והיתר במנהטן

גיוסי הון: כ-11.5 מיליון דולר בשני סבבים - סיד ו-A

משקיעים: פיטנגו, OurCrowd Qure ומשקיעים פרטיים