היועץ הפוליטי של נתניהו בשנה וחצי האחרונה התפטר

עמרי אקוניס, היועץ הפוליטי של נתניהו בשנה וחצי האחרונה הודיע שהוא עוזב את תפקידו • נתניהו: ״אקוניס ביקש לסיים את תפקידו עם סיום מושב הקיץ של הכנסת אחרי שנה וחצי בתפקיד. נתניהו הודה לעומרי אקוניס על פעילותו ותרומתו למען תנועת הליכוד ואיחל לו הצלחה רבה בהמשך דרכו".

ראש הממשלה בנימין נתניהו \ צילום: תמר מצפי
ראש הממשלה בנימין נתניהו \ צילום: תמר מצפי

אקוניס, היועץ הפוליטי של נתניהו בשנה וחצי האחרונה החליט לפרוש מן התפקיד בשלהי כנס הקיץ של הכנסת וכאשר האווירה במערכת הפוליטית הנה כי במהלך כנס החורף של הכנסת יוכרזו בחירות. תזמון ההחלטה של אקוניס, שהוא אחיו הצעיר של שר המדע אופיר אקוניס מעלה תהיה האם הוא שוקל להתמודד בעצמו או שיש סיבה אחרת לעזיבה.

ראש הממשלה פרסם הודעה לפיה ״אקוניס ביקש לסיים את תפקידו עם סיום מושב הקיץ של הכנסת אחרי שנה וחצי שנים בתפקיד. נתניהו הודה לעומרי אקוניס על פעילותו ותרומתו למען תנועת הליכוד ואיחל לו הצלחה רבה בהמשך דרכו.״

ביום שני האחרון נכחו בכנסת כל צמרת היועצים הצעירים המקיפה את נתניהו בשנים האחרונות. קצת אחרי שראש הממשלה חזר מן הסיור בעיר שדרות אפשר היה לראות במזנון הכנסת את עמרי אקוניס, ביחד עם יועץ הניו מדיה של נתניהו, טופז לוק, הדובר הפוליטי של נתניהו, יונתן אוריך, דובר הליכוד שי חייק, והיועץ בלשכת ראש הממשלה יאיר קספריוס - מתכנסים סביב שולחן אחד לארוחת צהריים.

בשנים בהן אקוניס נמצא בצוות הבכיר של נתניהו, אפשר היה לראות את ראש הממשלה מגיע לבתיהם הפרטיים של חברי ליכוד רבים ברחבי הארץ. נתניהו, שלא נהג לעשות כן לפני מערכת הבחירות של 2015, פעל רבות בשלוש השנים האחרונות כדי לחזק את השטח הליכודי. רק לפני כשבועיים הוא הגיע לביתו הפרטי של ראש עירית עכו, שמעון לנקרי באירוע אליו צורפה צמרת הליכוד והפורום ניצל את ההזדמנות כדי להפליג בשבחיה של אשת ראש הממשלה שרה נתניהו ולהחמיא לנתניהו על מנהיגותו.

מפגשים וסיורים נוספים מן הסוג הזה נערכו בבתיהם של שימי טל, יו״ר מועצת סניף הליכוד בבאר יעקב, בביתה של קטי שטרית פעילת ליכוד ותיקה בבית שמש, בביתו של ראש עירית אופקים, איציק דנינו, בביתו של שוקי אוחנה יו״ר סניף הליכוד בצפת ועוד.