צביקה שווימר פרש מדלתא וימונה למנכ"ל אורבניקה

מנכ"ל דלתא ישראל עזב את תפקידו לאחר 7 שנים לטובת רשת אורבניקה, שנרכשה לאחרונה ע"י קסטרו

צביקה שווימר / צילום: איל יצהר
צביקה שווימר / צילום: איל יצהר

כמעט חודש לאחר שקבוצת קסטרו רכשה את קבוצת הודיס, הקבוצה המאוחדת תמנה מנכ"ל חדש לרשת אורבניקה. ל"גלובס" נודע כי צביקה שווימר, מנכ"ל דלתא ישראל, יפרוש מתפקידו לאחר כ-7 שנים בחברת דלתא וימונה לתפקיד מנכ"ל הרשת המוזלת אורבניקה. את מקומו של שווימר בדלתא ישראל תתפוס ענת בוגנר, שתמונה לממלאת-מקום מנכ"ל. 

שווימר, 40, פנה לפני כ-8 חודשים למנכ"ל דלתא גליל, אייזיק דבח, וביקש ממנו לצאת לדרך חדשה. הוא צפוי לסיים את תפקידו בדלתא בספטמבר הקרוב, לאחר שהוביל מהלכים משמעותיים כמו רכישת רשת FIX, השתלטות על מותג פומה בישראל, הקמת אתר סחר מקוון ופיתוח תחום הסיטונאות.

שווימר הגיע לדלתא לאחר שצמח בקבוצת פוקס שבשליטת הראל ויזל, כשבעברו ניהל את רשת פוקס בישראל ובהמשך גם את רשת ללין ובסך-הכול שימש בתפקידים שונים בקבוצה קרוב לעשור. במסגרת המינוי הנוכחי הוא יצטרף למעשה לקבוצת האופנה הגדולה שמתחרה בפוקס - קסטרו-הודיס.

רשת אורבניקה רשומה תחת חברת פאלו ריטייל שהחלה את פעילותה ב-2015, והיא עוסקת במכירת מוצרי טקסטיל ואביזרי אופנה ומונה כיום 10 חנויות. קבוצת קסטרו רכשה 50% מרשת אורבניקה לפני כשנתיים, כמו גם 26% ממניות קבוצת הודיס שהחזיקה בה. לפני כמעט חודש ביצעה קבוצת קסטרו את אחת מעסקאות הענק של השנים האחרונות בענף קמעונאות האופנה הישראלי, ורכשה, בעסקה של החלפת מניות, את מלוא ההחזקות בקבוצת הודיס, וכיום היא מחזיקה ב-100% מאורבניקה.

רשת אורבניקה מתאפיינת בחנויות שמשתרעות על שטחי ענק אך עם מיעוט סניפים, ופוטנציאל הצמיחה הפיזית שלה מוגבל בשל כך. שווימר מגיע עם ניסיון של ניהול רשת שמונה מאות חנויות, אך כעת יצטרך להתמודד עם אתגרים מסוג שונה: הוא יידרש "לעשות סדר" באורבניקה לאחר ההתרחבות שביצעה וגם לנסות להרים את הרווחיות שלה ביחס לענף.