שביתה בריאנאייר בשבוע הבא: כ-600 טיסות באירופה יבוטלו

בשיבושים ישתתפו צוותי האוויר של החברה מבלגיה, מפורטוגל ומספרד, והם ישביתו את פעילותם למשך 48 שעות בתאריכים 25-26 ביולי • בטיסות של ריאנאייר מת"א לא צפויים שיבושים, אך ההמלצה היא להתעדכן מראש

ריאנאייר / צילום: שאטרסטוק
ריאנאייר / צילום: שאטרסטוק

ועד עובדי צוותי האוויר של חברת התעופה ריאנאייר מתעתד להוציא אל הפועל שביתה בשבוע הבא. המשמעות: ביטול של כ-600 טיסות מתכוננות ברחבי אירופה בין התאריכים 25-26 ביולי. לא מדובר בכלל הטיסות של החברה, המפעילה אלפי טיסות ביום.

ניסיונות ההידברות של הנהלת ריאנאייר עם נציגי ועד העובדים לא צלחו, וכ-50,000 אלף נוסעים יושפעו מהשיבושים המתוכננים, בעיקר בטיסות ליעדים בבלגיה, בפורטוגל ובספרד.

מדיווחים של החברה עולה כי 75% מתוך הנוסעים הללו כבר שובצו בטיסות חלופיות או שקיבלו החזר מלא על המחיר ששילמו. לא מדובר בכל צוותי האוויר של החברה. הצוותים שישתתפו בשיבושים הצפויים הם הצוותים מבלגיה, מפורטוגל ומספרד, והם ישביתו את פעילותם למשך 48 שעות. גם צוותי החברה באיטליה צפויים למחות, אולם לפי שעה המחאה הזו לא תשפיע על לוח הטיסות של החברה.

התזמון של השביתה, ב-25-26 ביולי, יוביל לשיבושי חופשות בקרב משפחות רבות ברחבי בריטניה, היות שמדובר בתקופת החופש ממוסדות הלימוד. קני ג'קובס, מנהל השיווק של ריאנאייר, יצא בהצהרה לפיה "השביתות הללו לגמרי לא מוצדקות, והן לא ישיגו דבר מלבד לשבש למשפחות את חופשת הקיץ שלהן ויתרון לחברות התעופה המתחרות שלנו בבלגיה, בפורטוגל ובספרד".

לא צפויים שיבושים בטיסות של החברה מתל-אביב, אולם ההמלצה היא להתעדכן מראש.