נעילה ירוקה במסחר בניו -ורק; מניית מיקרוסופט טיפסה

יום המסחר ננעל במגמה חיובית, לאחר שהמשקיעים עברו להתרכז בדוחות הרווחים ובחברות הטק • ג'נרל אלקטריק ומיקרוסופט מרכזות עניין (לשלילה וחיוב) על רקע דוחות טובים • איביי מתייצבת • מחיר הנפט עבר את רף ה-70 דולר לחבית

רצפת המסחר של הבורסה בניו-יורק / צילום: שאטרסטוק, א.ס.א.פ קריאייטיב
רצפת המסחר של הבורסה בניו-יורק / צילום: שאטרסטוק, א.ס.א.פ קריאייטיב

המסחר בבורסות ניו-יורק נסגר בעליות היום (ו'), זאת לאחר פתיחה מעורבת על רקע המתח הגובר בין ארה"ב לשותפותיה העיקריות לסחר. אולם, בהמשך היום המשקיעים עברו להתמקד בתוצאות הרבעוניות של ג'נרל אלקטריק ושל מיקרוסופט וברווחי חברות הטק.

 

לאחר שהמשקיעים עברו להתרכז ברווחים, נרשמות עליות במדדי דאו ג'ונס, נאסד"ק ו-500 S&P. כל המדדים ירדו אמש, והדאו שבר רצף של חמישה ימי עליות לאחר שנפל ב-0.5%, וכעת הוא חזר לעליות, עליות נרשמו גם  בנאסד"ק וב-S&P 500.

בריאיון ל-CNBC אמר דונלד טראמפ, נשיא ארה"ב, כי הוא "מוכן" להטיל מכסי מגן על כל הסחורות הסיניות המיובאות לארה"ב, שיסתכמו ביותר מ-500 מיליארד דולר. התבטאות זו הייתה האחרונה בשרשרת התבטאויות המצביעות על הידרדרות ביחסי הסחר. אמש איים טראמפ ב"ענישה עצומה" נגד האיחוד האירופי.   

דברים אלה מצטרפים לביקורת שמתח טראמפ על הפדרל רזרב שלפיה "אינו מאושר מהמדיניות המוניטרית המהדקת של הבנק המרכזי", מה שגרם לדולר לצנוח ברחבי העולם.

מניית ג'נרל אלקטריק  ירדה על אף דוחות טובים שהיכו את הציפיות, הרווח הנקי של החברה ירד - מה שהתבטא בירידות חדות.

מיקרוסופט נסחרה בעליות משמעותיות, לאחר שפרסמה אמש את התוצאות לרבעון הפיסקאלי הרביעי של השנה שעלו על התחזיות של וול סטריט. 

פייסבוק  נסחרה במגמת עלייה לקראת הדוחות שהיא צפויה לפרסם ב-25 ביולי.

על אף תחזיות שליליות, איביי  הצליחה להתייצב ואף לעלות מעט, למרות שהנמיכה את תחזיות הרווח שלה למחצית השנייה של 2018.

מניית סקצ'רס צנחה ביותר מ-20% לאחר דו"ח רווחים לא מוצלח כמצופה.

מחירי הנפט  עלו בעקבות דיווחים על מספר קידוחים גבוה בארה"ב בהשוואה לשנה שעברה ועברו את רף ה-70 דולר לחבית.