גזית גלוב תגייס 250 מ' שקל באמצעות ניירות ערך מסחריים

החברה קיבלה דירוג P-1 מחברת מידרוג, הדירוג הגבוה ביותר לתקופה של עד שנה

חיים כצמן - גזית גלוב / איל יצהר
חיים כצמן - גזית גלוב / איל יצהר

חברת הנדל"ן המסחרי גזית גלוב  יוצאת לגיוס חוב קצר מועד בהיקף של 250 מיליון שקל. החברה דיווחה היום כי זכתה לדירוג P-1 מחברת מידרוג להנפקה של ניירות ערך מסחריים (נע"מ), שיעמדו לפדיון בעוד שנה. מדובר בדירוג הגבוה ביותר שמעניקה מידרוג לחוב המגויס לתקופה קצרה של עד שנה. דירוג זה מוסבר בידי מידרוג בהערכה לפיה לתקופת דירוג נייר הערך המסחרי - לחברה עודף מקורות על שימושים אשר הולם את הדירוג.

בדוח הדירוג ציינה מידרוג, כי הדירוג לזמן קצר שקיבלה גזית גלוב מבוסס על הדירוג לזמן ארוך שלה, שעומד על Aa3 באופק יציב, וכן על ניתוח הנזילות שלה. לדברי מידרוג, בניתוח הנזילות של גזית גלוב נבחנו בין היתר פרמטרים של מזומנים, הוצאות תפעוליות שוטפות, השקעות צפויות וכדומה.

נכון לסוף מארס השנה, החזיקה גזית גלוב באמצעים נזילים בהיקף של כ-1.5 מיליארד שקל. בנוסף, בחנה מידרוג את הגמישות של החברה בגין מסגרות אשראי חתומות לא מנוצלות, אשר הסתכמו בסוף מארס בכ-3.3 מיליארד שקל, וכן נתוני התקבולים השוטפים (נטו) מהנכסים המניבים של החברה, דיבידנדים מחברות מוחזקות ותזרים צפוי ממימוש נכסים ואחזקות.

כנגד אלו, בחנה מידרוג את השימושים הצפויים של גזית גלוב בשנה הקרובה, שיכללו פירעון חובות, הוצאות תפעול שוטפות, תשלומי דיבידנד לבעלי מניותיה ורכישת נכסים ומניות של חברות בנות. לדברי מידרוג, התחייבה גזית גלוב לשמור במהלך תקופת הדירוג על אמצעים נזילים לרבות מסגרות אשראי חתומות ולא מנוצלות בהיקף כולל שלא יפחת מסך יתרות הנע"מ.

S&P מעלות: הדירוג נותר בעינו

במקביל, חזרה חברת S&P מעלות על דירוג AA מינוס עם תחזית יציבה לאגרות החוב של גזית גלוב. ב-S&P מעלות ציינו כי התחזית היציבה משקפת את ההערכה לפי גזית גלוב תמשיך להציג בשנה הקרובה יציבות תפעולית, נזילות הולמת ויחסים פיננסיים שהולמים את הדירוג הנוכחי.

ב-S&P מעלות מניחים כי החברה תשמור לאורך זמן על שיעור תפוסה ממוצע גבוה של כ-96%, תציג גידול מתון בהכנסות משכר דירה, תבצע השקעות של 2.5-2.8 מיליארד שקל עד סוף 2019 ברכישה של נכסים מניבים דרך חברות פרטיות, תממש החזקות בחברות ציבוריות שאינן מאוחדות בדוחות (פירסט קפיטל רילטי הקנדית וריג'נסי סנטרס האמריקאית), תקבל דיבידנדים של 170-240 מיליון שקל מחברות כלולות בשנים 2018-2019 ותחלק דיבידנד של 750-800 מיליון שקל לשנה.

פירסט קפיטל רילטי (FCR) השלימה בשבוע שעבר גיוס הון של 200 מיליון דולר קנדי באמצעות הנפקת 9.76 מיליון מניות במחיר של 20.5 דולר קנדי למניה. גזית גלוב בחרה שלא לקחת חלק בגיוס ועקב כך דולל שיעור החזקתה ב-FCR מ-32.5% ל-31.3%.

עוד קודם לכן, מכרה גזית גלוב במהלך חודש מאי האחרון כ-5.2 מיליון מניות של חברת ריג'נסי סנטרס תמורת כ-295 מיליון דולר (1.05 מיליארד שקל). בעקבות המכירה נותרה גזית גלוב עם 4.8% ממניות ריג'נסי סנטרס, אותן היא צפויה להמשיך ולממש בהתאם לתנאי השוק.