סיבוב שני: המשלוחים בחינם של אמזון לישראל חוזרים

המינימום להזמנה במבצע הוא 75 דולר – בדיוק הסכום שממנו והלאה הקונים הישראלים משלמים מע"מ • בדומה למבצע הקודם שהעניק משלוח חינם בקנייה מ-80 דולר, מדובר על קניות שמתבצעות רק ממוכרי אמזון, ולא דרך מוכרי צד שלישי

משלוח של אמזון / צילום: בלומברג
משלוח של אמזון / צילום: בלומברג

ושוב - אמזון במבצע שילוח חינם גם לקונים הישראלים: אחרי טרפת הקניות של הפריים דיי, מחזירה אמזון את מבצע השילוח החינמי שתקף גם לקונים הישראלים. ויש סייגים שכדאי לקחת בחשבון: המינימום להזמנה הוא סכום של 75 דולר - כלומר בדיוק הסכום שממנו והלאה הקונים הישראלים משלמים מע"מ (ומ-500 דולר גם מכס). התחשיב לחובת המיסוי נעשה לפי מחיר החבילה ברוטו, כלומר כולל המשלוח (שכאן הוא חינמי) המבצע אינו תקף למוצרים גדולים וכבדים אולפ הוא תקף למוצרים רבים.

בדומה למבצע הקודם שהעניק משלוח חינם בקנייה מ-80 דולר, מדובר על קניות שמתבצעות רק ממוכרי אמזון (כלומר לא דרך מוכרי צד שלישי). בעמוד הפייסבוק "I need it"מפרטים לטובת הקונים שבעת ההזמנה חשוב לבחור באלטרנטיבת "משלוח חינם" בעמוד בחירת משלוח, משום שבברירת המחדל המערכת לא בוחרת משלוח חינם. 

רכבת ההרים במבצעי אמזון לקהל הישראלי החלה בתחילת יולי ועוד לפני הפריים דיי. בסבב הקודם, שבוע אחרי שיצא לדרך מבצע השילוח החינמי לקונים במינימום 80 דולר (גם אז לקונים ממוכרי אמזון בלבד), המבצע הופסק עבור הגולשים הישראלים באופן פתאומי. יש הטוענים כי המבצע ההוא נועד לבחון את ההיתכנות הכלכלית לפתיחת מרכז בישראל ולפוטנציאל השוק המקומי - בין היתר לקנייה בסכום שהוא גבוה מהפטור ממסים (75 דולר).

ביום רביעי שעבר הסתיים הפריים דיי הרביעי במספר של אמזון, אשר נמשך 36 שעות ושבר את כל שיאי המכירות של ענקית הקמעונאות - לפי דיווחים שלה בעצמה ולמרות תקלה ששיבשה את הפעילות בשעה הראשונה של המבצע (בארה"ב). אמזון עצמה דיווחה כי הפריים דיי האחרון שבר את שיאי שלושת ימי הפריים דיי הקודמים שלה באמצעות גידול של 60% במכירות להיקף מכירות שהוא גדול יותר מהבלאק פרידיי או הסייבר מאנדיי.

המבצעים שהוצעו באתר אמזון יועדו רק לחברי מועדון הפריים של אמזון, כך שאין פלא שאמזון חצתה את 100 מיליון חברי פריים לראשונה השנה. כל חבר משלם 13 דולר בחודש (חודש ראשון חינם), ולצד הצעות ומבצעים ייעודיים הוא זכאי להטבות במשלוחים.

ההערכות שנזרקו לאוויר לפני הפריים דיי עמדו על היקף מכירות עצום, כך למשל ב-Internet Retailer, שהעריכו כי הקונים יבזבזו השנה 4.04 מיליארד דולר ביום המכירות המיוחד. מדובר בקפיצה של 67% בהיקף הקניות לעומת הפריים דיי ב-2017, שלפי הערכות הגיע ל-2.41 מיליארד דולר. בארה"ב לבדה ההערכות הן כי המכירות יסתכמו ב-2.5 מיליארד דולר. את הנימוקים לגידול בהיקף הקניות נימקו באתר בהארכת משך המבצע מ-30 שעות ל-36 שעות, ולכך שהוא כלל קטגוריות נוספות כמו מוצרי מכולת. בנוסף, הפריים דיי השנה מקיף 17 מדינות לעומת 13 בשנה קודמת. 

גם הקונים הישראלים הסתערו כשאתרים לשילוח מארה"ב דיווח על גידול של עשרות אחוזים בהיקף ההזמנות דרכם. לפי ההערכות, הישראלים רכשו בכ-3 מיליון דולר (כ-100 אלף פריטים). מנתונים שהעבירו כאל עולה כי לעומת פריים דיי 2017, מחזור העסקאות בפריים דיי הנוכחי גדל ב-66% כשכמות העסקאות גדלה ב-80%. העסקה הממוצעת קטנה במעט, והיא עמדה על 177 שקל בממוצע של 1.6 רכישות לכל כרטיס.