מחר דיון נוסף בתוכנית שדה דב בוועדה המחוזית תל אביב

מדובר בדיון להפקדה בתוכנית המקורית שיזמו העירייה והמדינה עם היצע אפשרי של 16 אלף יחידות דיור • תוכנית זו מנוגדת לתוכנית אחרת שאושרה לאחרונה בעיריית תל אביב המכונה "חלופת חולדאי" ומציעה בינוי של 8,000 יחידות דיור בלבד והותרת שדרה התעופה במקומו • במקביל, עתירה שהגישו נציגי בעלי הקרקע במתחם לבית המשפט הטוענת להפרת ההסכם מול המדינה, חושפת כי עמדת המדינה הרשמית היא נגד חלופת חולדאי

שדה דב / צילום: תמר מצפי
שדה דב / צילום: תמר מצפי

מחר (ב') עומדת הוועדה המחוזית במחוז תל אביב לדון בתוכנית לפינוי מתחם שדה דב ובניית כ-16 אלף יחידות דיור לצד שטחי תעסוקה מסחר ומלונאות. נזכיר כי לפני מספר שבועות התקיים דיון בתוכנית אולם היה זה רק דיון מקדים בו לא התקבלו החלטות. מחר הדיון שעתיד להתחיל בשעה 9 בבוקר הוא לאישור התוכנית להפקדה, אולם לא מן הנמנע שגם בדיון זה לא תתקבל עדיין החלטה סופית להפקדתה בפועל.

עוד נזכיר כי במקביל לתוכנית זו, אושרה לפני מספר שבועות בוועדה המקומית לתכנון ובנייה בעיריית תל אביב-יפו, תוכנית אחרת המתייחסת לאותו השטח, אך מותירה את פעילות השדה וכוללת פוטנציאל בינוי של כ-8,000 יחידות דיור בלבד בחלקו המזרחי של המתחם. תוכנית זו היא יוזמה מקומית של עיריית תל אביב-יפו, שזכתה לכינוי "חלופת חולדאי" לפינוי שדה התעופה, ואינה מקובלת על רמ"י. תוכנית זו הומלצה אומנם על ידי הוועדה המקומית לוועדה המחוזית אבל האחרונה טרם קלטה אותה או קבעה מועד לדיון.

כעת, על רקע סכסוך אחר שקשור למתחם שדה דב, מודה המדינה בפה מלא כי חלופת חולדאי אינה מקובל עליה. כך עולה מעמדת המדינה שהוגשה לבית המשפט השלום בהרצליה בעתירה שהגישו נאמני הגוש עו"ד רחל זכאי, עו"ד משה ליפקה, עו"ד אליהו מינקוביץ, עו"ד גלית רוזובסקי ועו"ד ד"ר מיכאל שפטלר. בעמדת המדינה לבית המשפט נכתב כי: "המדינה מודיעה, כי מבלי להתייחס לשאלת סמכותו של בית המשפט לדון וליתן את הסעד המבוקש, הרי שהיא מסכימה עם עמדת המנהלים הנוגעת למעמדה של התוכנית שהוכנה על ידי עיריית תל אביב-יפו". נזכיר כי העתירה שהגישו הנאמנים עוסקת באי עמידת המדינה בהסכם שנחתם בין נאמני המתחם בכל הנוגע לקידום תוכנית במקום, ודרישה של הנאמנים בפיצוי עתק. עוד טוענים נאמני הגוש הגדול בתביעה שהגישו לבית המשפט השלום כי התוכנית שאושרה על ידי עיריית תל אביב ("חלופת חולדאי") גובשה ללא שיתופם והסכמתם וללא הסכמת המדינה ולכן על בית המשפט לבטלה.

עו"ד ד"ר מיכאל שפטלר, אחד ממנהלי הגוש הגדול התייחס לנושא היום ואמר: "עד היום הוציאו על תוכנית תא/4444 שהיא התוכנית ל-16 אלף יחידות דיור שתעלה מחר לדיון בוועדה המחוזית 16 מיליון שקל. אחרי 7 שנות עבודה על התוכנית הזו, שכל אנשי המקצוע האובייקטיביים מהללים אותה ושזכתה לגיבוי של כל הגורמים העירוניים במינהל ההנדסה בראשות מהנדס העיר עודד גבולי, שולף בדקה התשעים ראש העיר מסמך שלכאורה מתיימר להיות תוכנית חלופית שבוודאי זרקו עליה טונות של כסף ושמעולם לא תמומש אך מיועדת להטעות את נבחרי הציבור. בעוד מספר שנים אני צופה שדוח מבקר המדינה יוקיע את המהלכים האחרונים כבזבוז משווע של כספי ציבור שכל מה שעומד מאחוריהם הוא תרגיל פוליטי".