אורנה הוזמן בכור מצטרפת לאחים יעקובי

וגם: ציון קינן ושמעון גל נצפו יחד בפראג

אורנה הוזמן בכור / צילום: שלומי יוסף
אורנה הוזמן בכור / צילום: שלומי יוסף

אורנה הוזמן בכור, יו"רית חברת נמל אשדוד, שהתמודדה בחודשים האחרונים עם מציאות מורכבת של שביתות עובדי הנמל, מצטרפת כעת לדירקטוריון חברת הבנייה אחים יעקובי.

החברה שבשליטת האחים פיני ואמיר יעקובי עדכנה בסוף השבוע האחרון על מינוייה של הוזמן בכור כדירקטורית בחברה.

הוזמן בכור (49) מכהנת מ-2017 כיו"רית נמל אשדוד, וזאת לאחר שבעבר עמדה בראש כמה משרדים ממשלתיים, ובהם משרד הפנים, ומשרד התשתיות הלאומיות, האנרגיה והמים. בנוסף לתפקידה בנמל אשדוד, היא מכהנת גם כדירקטורית בקרן ההשקעות בנדל"ן מגוריט.

אחים יעקובי עוסקת בהקמה ובביצוע פרויקטים, אחזקה ותפעול מערכות ומבנים, והקמת ותפעול מתקן טיפול בפסולת. מנכ"ל החברה הוא אמיר והיו"ר הוא פיני. בחברי דירקטוריון יעקובי נמנים גדעון אלטמן, לשעבר בכיר בבנק לאומי, שר הפנים לשעבר, אופיר פינס-פז (דירקטור חיצוני) וצבי איציק, מנכ"ל קבוצת נץ.

מתחילת השנה צללה מניית החברה בקרוב ל-40% (ובשיעור דומה מאז הונפקה ●2017) והיא משקפת לחברה שווי נוכחי של כ-210 מיליון שקל.

על רקע ירידת שוויה, בתחילת החודש צמד בעלי השליטה עדכנו על כוונתם לרכוש ממניותיה בבורסה או מחוץ לבורסה, בסכום שלא פורט, ומאז השקיע כל אחד מהם כ-600 אלף שקל ברכישה. כיום החזקותיו של פיני יעקובי בחברה עומדות על כ-45% ושל אמיר על כ-30%.

ציון קינן ושמעון גל נצפו יחד בפראג: ביזנס או פלז'ר? 

האם מנכ"ל בנק הפועלים לשעבר ציון קינן וראש החטיבה העסקית לשעבר בבנק, שמעון גל, מתכוונים לבצע השקעות משותפות בתחום הנדל"ן במזרח אירופה? ל"גלובס" נודע כי השניים נצפו באחרונה בפראג, בירת צ'כיה. מקורות המקורבים לשניים טענו כי קינן וגל שהו בפראג במסגרת חופשה, במהלכה פגשו אנשי עסקים ישראלים, אך כי אין בכוונתם להשקיע או להקים מיזם השקעה בשווקים המתפתחים של מזרח אירופה, הנמצאים במגמת התאוששות מהמשבר הקשה של העשור הקודם.

נזכיר כי קינן וגל נחשבו לקרובים עוד בתקופתם המשותפת בבנק הפועלים, ואף היו נוהגים לבצע ריצות משותפות בבקרים. גל נחשב למספר 2 בתקופתו של קינן, אך נאלץ לעזוב את הבנק לפני כ-4 שנים לאחר שנחשף כי קיים קשר רומנטי עם מנהלת הכפופה לו. קינן שניהל את בנק הפועלים במשך 7 שנים, עזב את הבנק לפני כשנתיים. זמן לא רב לאחר עזיבתו התברר כי עובדת לשעבר בבנק התלוננה כי קינן תקף אותה מינית בנסיעת עבודה בקזחסטן ב=2006, ובמקביל לכך היא קיבלה פיצויים מוגדלים. לאחר בדיקה של המשטרה, הוחלט שלא לפתוח בחקירה. 

כשפנינו לגל כדי לברר מה מטרת הביקור המשותף בצ'כיה, הוא השיב: "אני לא מעוניין לדבר ולא להתייחס לשום דבר. אני בן אדם פרטי ושיהיה לך אחלה יום".

ציון קינן ושמעון גל / צילום: יוסי כהן
 ציון קינן ושמעון גל / צילום: יוסי כהן