התחרות לתאילנד ממריאה: ארקיע בטיסת בכורה לבנגקוק

טיסת הבכורה של ארקיע לבנגקוק יצאה לדרכה קצת אחרי חצות • ארקיע מצטרפת לקו שבו עד כה רק אל-על נהנתה ממעמד של מוביל נקוב • והמחירים? משתנים בהתאם למועד הטיסה

התחרות לתאילנד ממריאה: טיסת הבכורה של ארקיע לבנגקוק יצאה לדרכה היום (ג') מעט אחרי השעה חצות. ארקיע מצטרפת לקו שבו עד כה רק אל-על נהנתה ממעמד של מוביל נקוב. לפיכך, בשנים האחרונות הייתה אל-על החברה היחידה שמפעילה טיסות בקו, שכן אין חברת תעופה תאילנדית המפעילה טיסות לישראל (חרף אינספור ניסיונות לשכנע את חברת תאי לעשות כן).

ארקיע הכריזה לפני מספר חודשים על הפעלת טיסות ישירות לבנגקוק, והחל מהיום היא תפעיל שתי טיסות שבועיות לבנגקוק במטוס בואינג 767-300. משך הטיסה: 11:20 שעות בטיסת ההלוך ו-10:30 שעות בחזור. מחודש ספטמבר יופעלו 3 טיסות שבועיות בקו.

המחירים שמפרסמת ארקיע באתר שלה משתנים בהתאם למועד הטיסה. בין היתר, למשל, מצאנו טיסה ב-762 דולר (לטיסה ב-28 באוגוסט ועד 11 בספטמבר), ועד טיסה במחיר של 970 דולר (לטיסה ב-24 באוגוסט ועד 4 בספטמבר). מחיר הכרטיס כולל מזוודה ושתי ארוחות.

בחלק מהמועדים מודל התמחור של ארקיע מציע כמה רמות מחיר. בכרטיס הבסיס נכללת מזוודה ושתי ארוחות, בכרטיסים היקרים יותר נכללים שירותים של ביטול או שינוי בכרטיס, במדרגה הבאה הכרטיס כולל גם הושבה. עוד מציעה ארקיע מחלקת עסקים בקו (מ-1,000 דולר לכיוון). מדובר בטיסות חכורות אותן מפעילה Neos עבור ארקיע, כשהשירות בטיסה ניתן במלואו על-ידי דיילי ארקיע. במטוס עומדת לרשות הנוסעים מערכת בידור המשדרת תכנים של חברת הוט.

האם אכן המחירים זולים יותר ממחירי אל-על? מבדיקת "גלובס" לאותם תאריכים מצאנו כי אל-על לא תאפשר להתחרות על גבה בקלות. טיסה ב-24 באוגוסט עד ל-4 בספטמבר מצאנו מ-930 דולר לאדם - 40 דולר פחות ממחירי ארקיע; כאשר טיסה ל-28 באוגוסט באל-על תומחרה ב-982 דולר, לעומת מחיר של 762 דולר בארקיע.

המסקנה מבדיקה זו היא שתמיד כדאי להשוות, ובעולמות התעופה, במקרה שהגמישות מאפשרת, ההמלצה היא לבחון את המחירים בימים הסמוכים לאלה שתרצו להמריא ולשוב. במקרים רבים הזזה של יום אחד תוזיל את המחיר ב-100-150 דולר לכל כרטיס.

ועדיין, התחרות בכל ענף ובכל תחום היא מבורכת. שר התחבורה והמודיעין, ישראל כ"ץ, מעריך כי כניסת ארקיע לקו לבנגקוק תוביל להוזלה בתעריפי הטיסה. לדבריו, "תאילנד היא אחד היעדים המועדפים על הנוסעים הישראלים, והצטרפותה של ארקיע כמוביל נקוב בקו מרחיבה את התחרות בשוק התעופה ותוריד את המחירים לצרכן".

עד כמה תאילנד היא יעד פופולרי בקרב הישראלים, יעיד המספר הבא אותו מספקת לשכת התיירות של תאילנד בישראל (TAT): עד לחודש יוני השנה הגיעו לתאילנד כ-80,400 ישראלים - עלייה קלה של 3% ביחס לתקופה המקבילה ב-2017. הצפי הוא שבחודש יולי לבדו יסתכם מספר הפוקדים את תאילנד ב-16,000 ישראלים - מה שיהווה גידול של 19% אל מול יולי 2017. 

דב קלמן, נציג לשכת התיירות של תאילנד בישראל, מצפה "להמשך העלייה הדרמטית של תנועת התיירות מישראל לתאילנד. אנחנו מעריכים כי נעבור את 200 אלף המבקרים מישראל ב-2019, כלומר כמעט אחד מכל 40 ישראלים מבקרים בממלכה מדי שנה. זה מספר שאין לו אח ורע בעולם. הטיסות הישירות של ארקיע משמעותיות לקידום הקו, משום שעבור ארקיע לא מדובר בעוד יעד מתוך רבים ולא ביעד עונתי - אלא ביעד הארוך האסטרטגי שעליו החברה שמה את הדגש. יתרון במחירי הטיסה יקרב ישראלים רבים נוספים לתאילנד, במיוחד משפחות". 

עוד יצוין כי רבים מהנוסעים הם נוסעים חוזרים שלא מבקרים בתאילנד בפעם הראשונה. כמחצית מהנוסעים לא טסים בטיסות ישירות אלא מעדיפים טיסה עם עצירה ביעד ביניים דרך טורקיה או עמאן למשל, בעיקר לאור החיסכון במחיר.

ניר דגן, מנכ"ל קבוצת ארקיע, מסר כי "הקו לתאילנד הוא תחילתה של מהפכה בתחום היעדים הישירים שארקיע מציעה לישראלים. ארקיע ממשיכה להתפתח, היום אנו פותחים את הקו לתאילנד, ובמקביל החברה רכשה ותקבל בשנתיים הקרובות מטוסים חדשים ממשפחת ה-Neo (ניאו) של איירבוס ובאמצעותם תפתח טיסות ישירות ליעדי טיסה רחוקים, במחלקות עסקים ותיירים, במחירים שלא היו מוכרים לקהל הישראלי עד כה".