אלפבית עקפה את תחזיות השוק: רווח למניה של 11.75 דולר

הכנסות החברה-האם של גוגל עמדו על 32.7 מיליארד דולר, מעל ציפיות השוק וזינוק של 26% לעומת הרבעון הקודם • המניה מזנקת ב-4% במסחר המאוחר

לארי פייג' / צילום: רויטרס
לארי פייג' / צילום: רויטרס

חברת האם של גוגל, אלפבית, פרסמה הלילה (ב') את הדוחות הכספיים לרבעון השני. החברה רשמה רווח של 11.75 דולר למניה - מעל התחזיות ל-9.6 דולר למניה. בתקופה המקבילה בשנה שעברה רווחי החברה עמדו על 8.9 דולר למניה. הרווח הנקי של החברה, בניכוי הקנס של האיחוד האירופי, עמד על 8.2 מיליארד דולר ברבעון הנוכחי. מניית אלפבית  מזנקת ב-4% במסחר המאוחר. 

החברה הכניסה 32.7 מיליארד דולר - מעל הציפיות ל-32.17 מיליארד דולר, ועלייה של 26% מהרבעון השני של שנה שעברה. רוב הכנסות החברה הגיעו כרגיל מהפרסום בגוגל - 28 מיליארד דולר. סעיף ה"הכנסות האחרות", שכולל את שירותי הענן של החברה ואת מכירות החומרה שלה רשם הכנסות של 4.4 מיליארד דולר. סעיף Other Bets הנוגע לעסקים אחרים של אלפבית מלבד גוגל, כמו חברת המכוניות האוטונומיות ווימו וחברת הבריאות ורילי רשם הכנסה של 145 מיליון דולר ברבעון הנוכחי, והפסד תפעולי של 732 מיליון דולר. 

בשבוע שעבר האיחוד האירופי הטיל על החברה קנס של 5 מיליארד הדולר. עדיין לא ידוע אם גוגל תהיה חייבת לשנות את המודל העסקי שלה הנוגע למערכת ההפעלה אנדרואיד בעקבות פסיקת האיחוד האירופי לפיה החברה מנצלת את הדומיננטיות של אנדרואיד בשוק המובייל. כשלוקחים בחשבון את הקנס של האיחוד האירופי, הרווח של אלפבית למניה הוא 4.54 דולר. 

ברבעון האחרון נכנסו לתוקף כללי הפרטיות החדשים של אירופה, GDPR, שעד כה דווקא מיטיבים על אלפבית ומעלים את נתח השוק שלה בתחום הפרסום אונליין, מכיוון שחברות קטנות יותר מתקשות להראות שהן עומדות בכללים החדשים.

ברבעון שעבר גוגל הפתיעה את המשקיעים כשדיווחה על הוצאות מרובות, שכללו בין היתר רכישה של בניין בניו יורק בעלות 2.4 מיליארד דולר, השקעות במרכז דאטה ובכבלים תת-ימיים. ההשקעה בתשתיות הייתה הכרחית לדברי גוגל כדי לשמור על הובלתה בטכנולוגיות כמו מאשין לרנינג.