מנכ"לית החינוכית לקובלנץ: יישם ההחלטה לקליטת 40 עובדים

התיקון לחוק עבר רק בימים האחרונים, סמוך מאוד למועד העברת החינוכית לתאגיד "כאן" • התאגיד: בשבוע הבא יחל הליך תחרותי לבחירת העובדים

מנכ"לית החינוכית, אורנה שמחון / צילום: איל יצהר
מנכ"לית החינוכית, אורנה שמחון / צילום: איל יצהר

מנכ"לית הטלוויזיה החינוכית, ד"ר אורנה שמחון, פנתה השבוע במכתב למנכ"ל תאגיד השידור "כאן", אלדד קובלנץ, בדרישה להעביר הצעות עבודה לעובדי החינוכית שעשויים להיקלט בתאגיד לאחר סגירת החינוכית. "אני רואה חשיבות בסיוע לתאגיד השידור הישראלי לקיים החל מיום המעבר ערוץ טלוויזיה לילדים ולנוער, כפי שהוא מחויב על-פי חוק, אך אני רואה חשיבות לא פחותה בצורך להקפיד להתנהל בסיטואציה המורכבת והייחודית שנוצרה ללא רמיסת זכויותיהם של העובדים". 

לפני ימים ספורים אישרה הכנסת את סגירת הטלוויזיה החינוכית והעברת תכניה לתאגיד השידור הציבורי. במסגרת ההחלטה נקבע כי מתוך 180 עובדי החינוכית יידרש התאגיד לקלוט 40 עובדים, ואף הוקצו לשם כך 12 מיליון שקל שאמורים לעבור לקופת התאגיד ב-1 בינואר. 

במכתבה מזכירה שמחון כי לפי התיקון לחוק על התאגיד להציע 40 משרות בהיקף של משרה מלאה, שלא יחול עליהם חוק חובת מכרזים. עוד נקבע כי יש לאפשר לעובדי החינוכית להשיב להצעת העבודה תוך 21 יום מקבלתה, וכי ההצעה חייבת להיות לפני יום המעבר, כך שתאפשר קליטה של עובדים במספר או בשיעור של 40 משרות עד יום המעבר. שמחון מזכירה כי מכתבה נשלח 23 יום לפני יום המעבר, ולכן על התאגיד להעביר כבר כעת הצעות עבודה.

נציין כי סמיכות ההחלטה של קליטת העובדים לתאריך הסגירה לא הותירה זמן רב לתאגיד להיערך לכך. העובדים, שנאבקו בהחלטה לסגור את החינוכית עד לרגע האחרון ממש, לא סיכמו על תנאי הפרישה שלהם, כך שרובם נותרו ללא הסכמי פרישה. 

גורמים בתאגיד אמרו היום (ג') ל"גלובס" כי בשבוע הבא יחל הליך תחרותי שבו יוכלו עובדי החינוכית להתמודד על המשרות כדי שהבחירה בעובדים שיעברו תהיה הוגנת. לתפיסת אותם גורמים, החינוכית לא נסגרת אלא רק מעתיקה מגורים, והם נערכים לשדר 24 שעות ביממה שידורים לילדים בטלוויזיה, ברדיו ובדיגיטל. עם זאת, כמות העובדים ב"כאן חינוכית" צפויה להיות נמוכה משמעותית ולעמוד על 13 עובדים בלבד.