צ'ק פוינט בדוחות חיוביים: הרכישה העצמית תורחב ב-30%

חברת אבטחת הסייבר עקפה את תחזיות האנליסטים בדוחות הרבעון השני • 2.9% צמיחה מהרבעון המקביל אשתקד • "אנחנו מרוצים מההתקדמות שהשגנו עד כה", מסר המייסד והמנכ"ל גיל שויד

גיל שוויד / צלם: תמר מצפי
גיל שוויד / צלם: תמר מצפי

דוחות חיוביים לצ'ק פוינט: חברת אבטחת הסייבר עקפה את תחזיות האנליסטים בדוחות הרבעון השני שפרסמה היום (ד'), גם בשורת ההכנסות וגם בשורת הרווח. במקביל הודיעה החברה על הרחבת תוכנית הרכישה העצמית שלה (Buy Back) ב-30% - מרכישה של עד 250 מיליון דולר ברבעון לרכישה של עד 325 מיליון דולר ברבעון, ועד להיקף כולל של 2 מיליארד דולר. התוכנית תיכנס לתוקף באוגוסט הקרוב, עם סיום התוכנית הקודמת שהיקפה 1 מיליארד דולר. מאז שהחלה לרכוש מניות של עצמה בשנת 2003, צ'ק פוינט כבר רכשה מעל 154 מיליון מניות - דומה להיקף המניות הנוכחי הקיים בחברה - בתמורה כוללת של 7.3 מיליארד דולר.

ברבעון השני של השנה הציגה צ'ק פוינט  הכנסות של 468 מיליון דולר, צמיחה של 2% ביחס לרבעון המקביל, וגבוה בכ-6.6 מיליון דולר מתחזיות האנליסטים. ההכנסות ממכירת מוצרים ורישיונות ירדו ביחס לרבעון המקביל ב-9.1% והסתכמו בכ-126 מיליון דולר, ואילו ההכנסות ממנויי אבטחה גדלו ב-12% ל-132 מיליון דולר. תחום עדכוני התוכנה והתחזוקה תרם ברבעון כ-210 מיליון דולר לשורת ההכנסות, עלייה של 3.8% ביחס לרבעון המקביל.

לפי כללי החשבונאות המקובלים (GAAP), צ'ק פוינט הציגה ברבעון רווח נקי של 198 מיליון דולר. על בסיס Non-GAAP, בנטרול הוצאות חשבונאיות שונות, הרווח הסתכם ב-218 מיליון דולר, צמיחה של 2.9% מהרבעון המקביל, והרווח הנקי למניה הגיע ל-1.37 דולר, גבוה ב-7 סנטים מתחזיות האנליסטים.

מתחילת השנה הסתכמו הכנסות החברה ב-920 מיליון דולר, עלייה של 2.9% בהשוואה למחצית הראשונה של 2017, והרווח הנקי Non-GAAP גדל ב-3.5% ל-428 מיליון דולר. הרווח הנקי למניה גדל בשיעור גבוה יותר מהגידול בשיעור הרווח, של 8.5%, ל-2.67 דולר. זאת, בשל המשך תוכנית הרכישה העצמית שמצמצמת למעשה את מספר המניות של צ'ק פוינט.

במהלך הרבעון השני ייצרה החברה 213 מיליון דולר מפעילות שוטפת ובמחצית הגיע הסכום ל-632 מיליון דולר. בסוף התקופה היו בקופת צ'ק פוינט לא פחות מ-4 מיליארד דולר, שישמשו בחלקם לרכישה העצמית של המניות. ברבעון השני החברה רכשה מניות של עצמה תמורת כ-248 מיליון דולר.

"אנחנו מרוצים מתוצאות הרבעון השני ומההתקדמות בפעילויות שלנו שהשגנו עד כה", מסר גיל שויד, מייסד ומנכ"ל צ'ק פוינט. "כל ארגון גדול כיום עומד בפני איומים עצומים של התקפות סייבר. אנחנו מאמינים ש'צ'ק פוינט אינפיניטי' היא הפלטפורמה היחידה שממוקדת במניעה מלאה של התקפות דור 5 לכל הרוחב, כולל בתחומי הענן והמובייל".