בורסות אירופה סגרו שבוע של עליות בפעם הרביעית ברציפות

רשימה ארוכה של חברות פרסמו דוחות • אכזבה מנתוני הצמיחה בצרפת • אסיה נסגרה במגמה מעורבת: מניית נומורה נפלה ב-6%, לאחר שהבנק היפני דיווח על צניחה ברווח הנקי ברבעון השני

בורסת שנחאי / צילום: רויטרס
בורסת שנחאי / צילום: רויטרס

הבורסות באירופה סגרו את שבוע המסחר בעליות בפעם הרביעית ברציפות על רקע דוחות חדשים. בארה"ב התפרסם נתון הצמיחה לרבעון השני, שעמד על 4.1% בהתאם לציפיות. 

 

מדד האירופי Stoxx 600 סגר בעלייה קלה של 0.4%. מניית Saint Gobain טיפסה 1.5% לאחר שהכריזה על כוונתה למכור נכסים ב-3 מיליארד אירו לפחות לפני סוף 2019. 

מגזר המשאבים הבסיסיים זינק אף הוא לאחר ש-BP הסכימה לרכוש נכסים בתחום פצלי השמן והגז מחברת הכרייה הגלובלית BHP Billiton  שטיפסה בעקבות כך. 

מניות הכימייה סבלו מלחץ. BASF SE  נפלה  לאחר שאכזבה בתוצאות הרבעון השני.

מניית Carrefour זינקה ב-12% לאחר שדיווחה על עלייה ברווחים במחצית הראשונה של השנה. מניית Kering נפלה לאחר שמכירות גוצ'י נפלו מעט מהתחזיות.

רשימה ארוכה של חברות פרסמו דוחות במהלך יום המסחר היום.

הרווח הנקי של Renault Sa  עמד על 1.95 מיליארד אירו במחצית הראשונה של השנה, מדובר בנפילה של 19% לעומת המחצית המקבילה. ההכנסות עלו ב-1.4% בלבד ל-29.96 מיליארד אירו. 

הרווח הנקי של חברת המזון הצרפתית Danone SA  עמד על 1.2 מיליארד אירו במחצית הראשונה, זינוק של 24% לעומת התקופה המקבילה. המכירות במחצית הסתכמו ב-12.5 מיליארד אירו, עלייה של 4%. 

BT Group PLC  גם פרסמה דוחות. הרווח הנקי של חברת התקשורת הבריטי הסתכם ב-704 מיליון ליש"ט ברבעון השני של השנה, זינוק של 68% לעומת הרבעון המקביל. ההכנסות ירדו ב-2.1% ל-5.72 מיליארד ליש"ט.  

הרווח הנקי של L'Oreal SA  עמד על 2.28 מיליארד אירו במחצית הראשונה של 2018, שיפור של 11.8%. ההכנסות הסתכמו ב-13.39 מיליארד אירו, בדומה למחצית המקבילה. 

בגזרה הכלכלית, התמ"ג בצרפת התפרסם לפני פתיחת המסחר, והיה נמוך מהתחזיות. הכלכלה הצרפתית צמחה רק ב-0.2% ברבעון השני כתוצאה משביתות ומירידה בהוצאות הצריכה. 

המסחר באסיה התנהל היום במגמה מעורבת. אוסטרליה טיפסה, בעוד ששווקים מרכזיים אחרים באזור הציגו ביצועים פושרים יותר, והמשקיעים התמקדו בכותרות על הסכמי הסחר באירועים כלכליים צפויים. 

עליות קלות נרשמו בטוקיו ניקיי 225 . המגזר שמשך את המדד למטה היה מגזר הברוקראז', שירד ב-3.5%, עם נפילה חדה במניית Nomura Holdings Inc , לאחר שהבנק דיווח על ירידה ברווח הנקי ברבעון השני ל-5.2 מיליארד ין (כ-47 מיליון דולר), לעומת כ-57 מיליארד ין ברבעון המקביל ב-2017. 

מדד קוריאה קוספי   שמר על יציבות. באוסטרליה, S&P/ASX 200  רשם עליות נאות, שהתחזקו בעזרת עליות בתת-המדד במגזר טכנולוגיות המידע.

ירידות נרשמו בשווקים הסיניים, בשנחאי כללי  וב-Shenzhen SE Composite . מדד הונג קונג הנג סנג  רשם אף הוא ירידות בהובלת מגזר החומרים.