מגמה אדומה באירופה; מניית הייניקן נופלת בכ-4.6%

הייניקן הורידה תחזיות ל-2018 כולה • צפי לפתיחה מעורבת בוול סטריט • נשיא ארה"ב דונלד טראמפ צפוי להיפגש היום עם ראש ממשלת איטליה ג'וזפה קונטה

בורסת לונדון / צילום: פול האקט, רויטרס
בורסת לונדון / צילום: פול האקט, רויטרס

המסחר בבורסות אירופה מתנהל היום (ב') בירידות שערים, למעט מדד הפוטסי הבריטי שעבר לעליות. המסחר באסיה ננעל במגמה אדומה, לאחר שננעל במגמה מעורבת בסוף השבוע. החוזים העתידיים מאותתים על פתיחה מעורבת.

 

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ צפוי להיפגש היום עם ראש ממשלת איטליה ג'וזפה קונטה. שני המנהיגים צפויים לדון בקונפליקטים גלובליים ואיך לשפר את היחסים הכלכליים בין המדינות.

דויטשה בנק העביר מחצית מהפעילות סליקת העסקאות באירו מלונדון לפרנפוקט בשל הברקזיט. במקביל, בריטניה החלה בהכנות לאגירה של מזון, תרופות ומוצרים נוספים למקרה שהיא לא תצליח לגבש עסקה עם האיחוד האירופי לפני שהיא תפרוש ממנו במארס הקרוב, מסרו שרי ממשלה. האיחוד ובריטניה מסרו שהם צופים הסכם בעקבות המו"מ המתמשך, אבל הם גם מגבירים את ההכנות למקרה שהשיחות ייכשלו. כישלון בהשגת הסכם עם האיחוד האירופי עלולה לגרום שיבושים רציניים בנמלי הים ובנמלי תעופה אחרי ה ברקזיט , ומעוררת ספיקות אם אפשר יהיה לייבא כמויות מספיקות של מזון, תרופות ומוצרי יסוד נוספים.

עונת הדוחות צפויה להמשיך היום. הבוקר פרסמה יצרנית הבירה הייניקן  את דוחותיה למחצית הראשונה של השנה. הרווח הנקי של החברה צמח ב-9.1% ל-950 מיליון אירו. ההכנסות עלו ב-4.2% והסתכמו ב-10.78 מיליארד אירו. עם זאת, החברה חתכה את התחזיות לשולי הרווח התפעולי שלה ל-2018 כולה. 

המסחר באסיה ננעל כאמור בירידות, מושפע מהנעילה השלילית בוול סטריט בסוף השבוע בהובלת מניות הטק ובראשן פייסבוק וטוויטר שפרסמו דוחות כספיים לרבעון השני של 2018 אשר אכזבו את השווקים. 

המשקיעים באסיה ממתינים לפגישתם של הבנקים המרכזיים בהמשך השבוע, כאשר מושך את הפוקוס הבנק המרכזי של יפן.

הניקיי היפני  ירד ב-0.74%, הקוספי  ירד ב-0.06% מוקדם יותר לאחר הדוחות הכספיים של מספר שמות חברות טכנולוגיה, וירידות במניות הכבדות, ביניהן סמסונג  ו- SK Hynix שרשמה ירידות של 0.23%.

מגמה מעורבת בשוקי סין. מדד שנגחאי  יורד ב-0.12%, מובל על ידי מניות הטק והמתכת,  Shenzhen  נסחר בטריטוריה שלילית.

מדד הונג-קונג הנג סנג  ירד ב-0.31%, וה- S&P/ASX 200  האוסטרלי ירד ב-0.36%.

 .