נעילה חיובית בבורסות אירופה; הרווח של BP זינק כפי 4

הרווח של קרדיט סוויס יותר מהוכפל • הבנק המרכזי ביפן הודיע כי ישמור על יציבות במדיניות המוניטרית שלו

המסחר באירופה ננעל הבוקר (ג') במגמה חיובית, למעט דאקס הגרמני שירד ב-0.1%. המסחר בבורסות אסיה ננעל במגמה מעורבת. אתמול המסחר באסיה ננעל בירידות שערים, בדומה למסחר בארה"ב ובאירופה. 

 

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ נפגש אתמול עם ראש ממשלת איטליה ג'וזפה קונטה. שני המנהיגים דנו בקונפליקטים גלובליים ואיך יוכלו לשפר את היחסים הכלכליים בין המדינות. בנוסף, הנשיא האמריקאי הצהיר כי הוא מוכן להיפגש עם המנהיג האיראני לא מעמדה של כוח או חולשה אלא מפני שפגישות כאלה מביאות תועלת. הוא הזכיר את פגישותיו עם מנהיג קוריאה הצפונית, קים ג'ונג און, ונשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, כפגישות מועילות. הפגישה עם פוטין היתה מועילה, "לרבות מבחינת הדיון על הסדרים להגן על ישראל" בניגוד לדיווחי הפייק ניוז בתקשורת האמריקאית, הוא אמר. 

חברת המדיה הצרפתית Vivendi SA  דיווחה אתמול כי היא מתכוונת למכור עד מחצית מהחזקתה ב-Universal Music Group. אנליסטים מעריכים כי שווי התחום עומד על כ-20 מיליארד דולר. במקביל פרסמה החברה את דוחותיה לרבעון השני של השנה. הכנסות החברה עמדו על 3.35 מיליארד אירו, בעוד שציפיות האנליסטים היו להכנסות של 3.38 מיליארד אירו. 

הכנסות חברת התעשייה הביטחונית האיטלקית לאונרדו  צמחו ב-1.7% ל-5.59 מיליארד אירו במחצית הראשונה של השנה. עם זאת, הרווח הנקי נחתך ל-106 מיליון אירו בשל תוכניות פרישה בשווי 170 מיליון אירו ל-1,100 עובדים.

קרדיט סוויס  דיווחה על רווח נקי בהיקף 655.3 מיליון דולר (647 מיליון פרנק שוויצרי) ברבעון השני של השנה - יותר מכפול מהרווח בתקופה המקבילה. הבנק הצליח לעקוף את תחזיות האנליסטים, שהיו לרווח בהיקף 550 מיליון פרנק שוויצרי. 

BP  הודיעה כי תעלה את היקף הדיבידנד לראשונה מאז 2014. הרווח הנקי ברבעון השני עמד על 2.8 מיליארד דולר - פי 4 מהרבעון המקביל. הצפי בשוק היה לרווח בהיקף 2.7 מיליארד דולר. הדיבידנד גדל ב-2.5% ל-10.25 סנט למניה. 

המגמה השלילית באסיה מושפעת מהחלטת הבנק המרכזי ביפן לשמור על יציבות במדיניות המוניטרית שלו. כך, הבנק השאיר על כנו את יעד התשואה לאג"ח ממשלתיות 10 שנים בסביבות אפס אחוז ואת יעד הריבית קיצרת הטווח סביבות 0.1%-. מדד הניקיי היפני עלה ב-0.04%. מדד הקוספי יורד ב-0.09%, מדד האנג סנג איבד 0.5%, מדד שנגחאי עלה ב-0.26% ומדד ASX 200 האוסטרלי עלה ב-0.03% בהובלת מניות האנרגיה.

סמסונג אלקטרוניקס  פרסמה הבוקר את דוחותיה לרבעון השני של השנה. הרווח התפעולי של החברה צמח ב-5.7% והסתכם ב-13.3 מיליארד דולר.