נעילה ירוקה בניו יורק; אפל הכתה תחזיות הרווח וההכנסות

אפל היכתה את התחזיות • רדהיל ספגה ירידות בעקבות אכזבת האנליסטים מתוצאות הניסוי • הרווח הנקי של פייזר זינק ב-26% • הרווח הנקי של פרוקטר אנד גמבל נחתך ב-15%

בורסת NYSE / צילום: Lucas Jackson / רויטרס
בורסת NYSE / צילום: Lucas Jackson / רויטרס

המסחר היום (ג') בוול סטריט ננעל בעליות. המסחר באירופה ננעל במגמה חיובית, ובאסיה הוא ננעל במגמה מעורבת. אתמול ננעל המסחר בארה"ב בירידות. 

 

מדיווחים עולה כי ארה"ב וסין מנסות לחדש את השיחות למניעת מלחמת הסחר בין שתי המעצמות. מקורבים לעניין מדווחים כי נציגי שר האוצר האמריקאי סטיבן מנוצ'ין וסגן היו"ר הסיני ליו הא מנהלים שיחות בניסיון לפתוח במשא ומתן. יש לציין כי לוחות הזמנים של השיחות או נושאיהן לא נסגרו כלל עדיין. נזכיר כי גל המכסים האמריקאים הבא אמור להיכנס לתוקף כבר ביום ד' הקרוב ולפעול על סחורות סיניות נוספות בעלות כוללת של כ-16 מיליארד דולר.

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ נפגש אתמול עם ראש ממשלת איטליה ג'וזפה קונטה. שני המנהיגים דנו בקונפליקטים גלובליים ואיך יוכלו לשפר את היחסים הכלכליים בין המדינות. בנוסף, הנשיא האמריקאי הצהיר כי הוא מוכן להיפגש עם המנהיג האיראני לא מעמדה של כוח או חולשה אלא מפני שפגישות כאלה מביאות תועלת. הוא הזכיר את פגישותיו עם מנהיג קוריאה הצפונית, קים ג'ונג און, ונשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, כפגישות מועילות. הפגישה עם פוטין הייתה מועילה, "לרבות מבחינת הדיון על הסדרים להגן על ישראל" בניגוד לדיווחי הפייק ניוז בתקשורת האמריקאית, הוא אמר.

עונת הדוחות נמשכת, כשבין המפרסמות נמצאת חברת אפל , שפרסמה את דוחותיה בסיום המסחר. דוחותיה של אפל מגיעות לאחר שבשבוע שעבר פרסמו פייסבוק , טוויטר  ונטפליקס  דוחות מאכזבים, לעומת אמזון  וגוגל  שהצליחו להכות את התחזיות. בוול סטריט מצפים לרווחים של כ-2.18 דולר למנייה, הכנסה של 52.34 מיליארד ומכירת 41.79 מיליון יחידות אייפון, כך לפי דיווחי רויטרס. שווי החברה מתקרב מאוד לסכום הנכסף של טריליון דולר.

ענקית הנפט בי.פי.  הודיעה כי תעלה את היקף הדיבידנד לראשונה מאז 2014. הרווח הנקי ברבעון השני עמד על 2.8 מיליארד דולר - פי 4 מהרבעון המקביל. הצפי בשוק היה לרווח בהיקף 2.7 מיליארד דולר. הדיבידנד גדל ב-2.5% ל-10.25 סנט למניה.

הרווח הנקי של פרוקטר אנד גמבל  ירד ב-15% והסתכם ב-1.89 מיליארד דולר. ההכנסות עלו ב-2.6% ל-16.5 מיליארד דולר.

גם חברת התרופות פייזר  פרסמה את דוחותיה היום. הרווח הנקי של החברה זינק ב-26% ל-3.87 מיליארד דולר. ההכנסות עלו ב-4% ועמד על 13.47 מיליארד דולר.

רדהיל  דיווחה אתמול על תוצאות חיוביות בניסוי במוצר שלה לטיפול בקרוהן. כך, לאחר 26 שבועות של טיפול באמצעות המוצר, הושגה רמיסיה אצל 37% מן המטופלים בתרופה לעומת 23% מהנבדקים בקבוצת הביקורת, מדובר בהבדל מובהק. מדד זה הוא המדד העיקרי של הניסוי. אתמול המניה זינקה במסחר, אך סיימה את המסחר בירידה. היום הירידות במניה המשיכו. אחת הסיבות לכך היא ספקות לגבי היכלות של המוצר להועיל בטווח הרחוק, גיוס הון צפוי ויציאה של המשקיעים, שנכנסו למניה רק לשם ההימור.