אפל הביסה את התחזיות עם רווח של 2.34 דולר למניה

זאת לעומת ציפיות אנליסטים ל-2.18 דולר למניה • הכנסות החברה עלו ב-17% לעומת התקופה המקבילה בשנה שעברה, והרווח למניה עלה ב-40% • 60% מהכנסות החברה לרבעון הגיעו ממכירות בינלאומיות, ודווקא במכירות האייפון נרשמה אכזבה

טים קוק, מנכ"ל אפל / צילום: Reuters, Robert Galbraith
טים קוק, מנכ"ל אפל / צילום: Reuters, Robert Galbraith

אפל  מכה הערב (ג') את התחזיות עם פרסום דוחותיה הכספיים לרבעון השני של 2018. חברת הענק הביסה את ציפיות האנליסטים עם רווח של 2.34 דולר למניה, לעומת ציפיות ל-2.18 דולר למניה, והכנסות של 53.3 מיליארד דולר לעומת תחזית ל-52.34 מיליארד דולר. בעקבות הדיווח עולה מניית החברה במסחר המאוחר ב-2%.

במכירות האייפון אפל דווקא אכזבה, עם מכירות בהיקף של 41.3 מיליון דולר לעומת ציפיות 41.79 מיליון דולר. ברבעון הקודם, אפל דיווחה כי אייפון X היה הדגם הנמכר ביותר שלה, מה שעזר להעלות את המחיר הממוצע בו נמכרו אייפונים באותו רבעון. זאת למרות שמחירו מתחיל מאלף דולר, גבוה בהרבה ממכשיר הדגל של המתחרות.

הרווח הנקי של החברה לרבעון זה עומד על 11.5 מיליארד דולר. הכנסות החברה עלו ב-17% לעומת התקופה המקבילה בשנה שעברה, והרווח למניה עלה ב-40%. 60% מהכנסות החברה לרבעון הגיעו ממכירות בינלאומיות.

אפל צופה כי ברבעון הבא תכניס בין 60 ל-62 מיליארד דולר.

"אנחנו נרגשים לדווח על רבעון יוני הטוב ביותר של אפל אי פעם, והרבעון הרביעי ברצף שהראה צמיחת הכנסות דו ספרתית", אמר מנכ"ל אפל טים קוק. "תוצאות הרבעון השלישי שלנו נובעות ממכירות חזקות מתמשכות של מכשירי האייפון, של שירותים ומוצרים לבישים, ואנו נרגשים מאוד מהשירותים והמוצרים שלנו שייצאו בהמשך".

אפל היא האחרונה מבין חמש ענקיות הטכנולוגיה שדיווחה על תוצאות רבעוניות בעונת הדו"חות הנוכחית.