המכון לחקר האינטרנט חותכת שווי בהנפקה ב-47% לכ-80 מ' ש'

החברה היפנית הפחיתה את השווי המבוקש בתשקיף המעודכן שפרסמה אתמול • כמו כן, החברה לא צופה שתוכל להיכלל במדד טק-עילית של הבורסה

ד"ר הירושי פוג'יווארה / צילום: אמיר מאירי
ד"ר הירושי פוג'יווארה / צילום: אמיר מאירי

"המכון לחקר האינטרנט", החברה היפנית שמקדמת הנפקה ראשונית בבורסה של תל אביב, פרסמה אתמול תשקיף מעודכן לקראת הנפקתה, והפחיתה את המחיר המבוקש. מנגד, מספר המניות שיונפקו עלה לעומת התכנון הקודם. התכנון הנוכחי הוא להנפיק 11.6 מיליון מניות חדשות שמחיר כל אחת מהן יעמוד על 1.73 שקל, בעוד שהתשקיף הקודם דיבר על הנפקת 8.7 מיליון מניות ב-3.5 שקל למניה. כך, היקף הגיוס המתוכנן יורד מ-30.5 מיליון שקל למעט יותר מ-20 מיליון שקל, ושווי החברה לאחר ההנפקה צפוי לעמוד על 80.2 מיליון שקל, ירידה של כ-47% לעומת 152 מיליון שקל על פי התשקיף הקודם. החברה גם לא צופה כעת שתוכל להיכלל במדד טק-עילית של הבורסה.

כזכור, המכון לחקר האינטרנט כבר ניסתה להנפיק בבורסה בתל אביב אך ההנפקה בוטלה בפברואר האחרון לאחר שלא התקבלו ביקושים מספיקים. גם בניסיון הקודם החברה כיוונה בתחילה לשווי גבוה יותר כשביקשה לגייס 44 מיליון שקל לפי שווי של 220 מיליון שקל, ולאחר מכן חתכה את השווי המבוקש ל-80 מיליון שקל ואת היקף הגיוס ל-20 מיליון שקל (בדומה להיום), אולם לאחר שנודע שרוב תמורת ההנפקה (62%) צפויה להגיע לכיסיהם של יועצים שונים של החברה ולא לקופתה, העדיפו משקיעים רבים שלא להשתתף בהנפקה. למרות זאת, בחברה היפנית לא התייאשו והגישו תשקיף חדש כחודשיים לאחר כישלון ההנפקה הראשונה.

חברת המכון לחקר האינטרנט פועלת באמצעות חברת IRI יפן שהיא חברה בת, וחברות בנות נוספות, ומתמקדת בטכנולוגיות הקשורות לאינטרנט (בעיקר האינטרנט של הדברים - IoT), אבטחת סייבר ו-AI (בינה מלאכותית). פעילותה כוללת ייעוץ, מחקר, השקעות והפקת כנסים ואירועים בתחומים אלה. לאחרונה התראיין ל"גלובס" ד"ר הירושי פוג'יווארה, בעל השליטה ומנכ"ל החברה, וסיפר כי העניין שלו בטכנולוגיה הישראלית התפתח בהדרגה. "חקרתי את הטכניון ואת קהילות ההייטק - בעיקר בעמק הסיליקון ובישראל, והבנתי שישראל היא הרבה פעמים המקור לטכנולוגיה, אז החלטתי 'ללכת' עם הישראלים ולהגיע הנה", הוא אומר. החברה השקיעה עד כה במספר חברות ישראליות ומתכננת להמשיך לבצע השקעות בטכנולוגיה הישראלית.

באותו ראיון נשאל פוג'יווארה מה שואלים אותו הגופים מוסדיים מישראל בפגישות לקראת ההנפקה והשיב כי השאלות הן "למה בחרת את הבורסה בתל אביב" ובמה תשקיע החברה לאחר ההנפקה. לדבריו, "אני חושב שהבורסה בת"א היא שוק שמתמקד בטכנולוגיה יותר מאשר במכירות. במילים אחרות, ההתמקדות היא בתוכן, במהות, ופחות בסוגיות 'שטחיות' יותר. אני מאמין שת"א היא מקום טוב כנקודת כניסה לצעד הבא בצמיחה שלנו. הדיונים שלנו עם המשקיעים מישראל הם בעיקר על הפוטנציאל של הטכנולוגיה".