דיכטר הורה על דיון בדלתיים סגורות על פנסיית הגישור

ח"כ מרב מיכאלי פנתה לח"כ, שמכהן כיו"ר ועדת החוץ והביטחון של הכנסת, בבקשה לשקול מחדש את ההחלטה • מח"כ אבי דיכטר נמסר ל"גלובס" בתגובה: "לאחר סבב דיונים פתוחים, למדנו שיש פערים משמעותיים בפתיחותם של הגופים כאשר הדיון מתקיים מול מצלמות. נוכח חומרת המצב והצורך למצוא פתרון רציני ואמין, בחרנו לסגור את הדיון הקרוב"

ח"כ מרב מיכאלי / צילום: שלומי יוסף
ח"כ מרב מיכאלי / צילום: שלומי יוסף

יו"ר ועדת החוץ והביטחון, ח"כ אבי דיכטר (ליכוד), הורה לקיים דיון מכריע בנושא פנסיית הגישור בצה"ל שיתקיים בשבוע הבא במסגרת דיוני הוועדה המשותפת עם ועדת הכספים - יתנהל בדלתיים סגורות למרות שבדיון לא ייחשפו חומרים מסווגים.

בתגובה לפניית "גלובס" מסר דיכטר כי "לאחר סבב דיונים פתוחים, למדנו שיש פערים משמעותיים בפתיחותם של הגופים כאשר הדיון מתקיים מול מצלמות. נוכח חומרת המצב והצורך למצוא פתרון רציני ואמין, בחרנו לסגור את הדיון הקרוב".

ח"כ מרב מיכאלי (המחנה הציוני) פנתה לדיכטר בבקשה לשקול מחדש את ההחלטה בנימוק שאין כל הצדקה לפגוע בעיקרון פומביות הדיון ולמנוע ביקורת ציבורית כאשר מדובר בדיון שלפי הגדרת הועדה איננו מסווג, במיוחד לאור העובדה שמדובר בנושא שיש לו משמעות כספית כבדת משקל.

פנסיית הגישור הוא הסדר שהונהג ב-2006, ולפיו כל משרת קבע המשלים את שירותו בצה"ל זכאי לפנסיה מתקציב המדינה מיום סיום שירות הקבע ועד וגיל הזכאות לפנסיה (67 לגברים ו-62 לנשים). גובה קצבת פנסיית גישור ממוצעת עומד נכון להיום על כ-19 אלף שקל והצבא התחייב להפחית את גובה הקצבה הממוצעת בהדרגה כך שיעמוד על כ-12 אלף שקל בשנת 2025. אחת הסיבות העיקריות לגידול בפנסיית הגישור היא תוספת הרמטכ"ל, שאפשרה בעבר הגדלת שיעורי הפנסיה ב-6% עד 19% ומאפשרת כיום הגדלה של עד 10% בגובה קצבה. לפי הערכות עלות תוספת הרמטכ"ל לבדה לתקציב המדינה מגיעה למיליארד שקל לשנה.