כשהביטקוין צונח, החוזים העתידיים עליו פורחים

מחיר הביטקוין ירד בשבת ב-6% לכ-7,000 דולר, ובעקבותיו צנח שוויו של כל שוק המטבעות הדיגיטליים • חברת ICE, הבעלים של בורסת ניו יורק, הודיעה ביום שישי על כוונתה להשיק חוזים עתידיים על הביטקוין

ביטקוין / צילום: שאטרסטוק
ביטקוין / צילום: שאטרסטוק

מחיר הביטקוין צנח בשבת ב-6% לכ-7,000 דולר, והשלים ירידה של כ-14% בשבוע האחרון. זהו מחירו הנמוך ביותר של הביטקוין מאז 17 ביולי, המשקף לו כעת שווי שוק של כ-120 מיליארד דולר. צניחת הביטקוין, התופס נתח של כ-48% מכל שוק המטבעות הדיגיטליים, גררה ירידה של 15% בשווי הכללי של השוק, המסתכם כיום בכ-253 מיליארד דולר.

שוק הקריפטו עדיין מתאפיין בתנודתיות רבה, ואף תזזיתיות, של מחירי המטבעות הנסחרים בו. מחיר הביטקוין עלה ביולי ב-22%, אחרי שירד ב-54% במחצית הראשונה של השנה, לפי נתוני אתר CoinMarketCap. עם זאת, המגמה השלילית שנרשמה בסוף יולי במטבע הדיגיטלי המוביל, נמשכה גם בתחילת אוגוסט.

על רקע הירידה של 8% במחיר הביטקוין ברבעון השני, נרשמה עלייה בעניין של המשקיעים בחוזים העתידיים על הביטקוין, הנסחרים בארה"ב. קבוצת CME, המנהלת כמה מבורסות הנגזרים הגדולות בעולם, ציינה כי ברבעון השני נרשם גידול של 93% במחזורי המסחר בחוזים העתידיים האלה. למסחר בחוזים עתידיים עשויה להיות השפעה שלילית על מחיר הביטקוין, מכיוון שהם מאפשרים למשקיעים להמר גם על פוזיציית שורט וכך להרוויח מירידה בערכו.

ביום שישי האחרון הודיעה חברת Intercontinental Exchange Inc האמריקאית (ICE), הבעלים של בורסת ניו יורק (NYSE) כי היא מתכוונת להקים חברה חדשה בשם Bakkt, שתציע פלטפורמה למסחר במטבעות דיגיטליים. ICE הוסיפה כי היא מתכננת להשיק בנובמבר חוזים עתידיים על הביטקוין, בכפוף לאישור הרגולטור הממונה על המסחר בחוזים עתידיים, CFTC.