הנהלת תנובה מקצצת בשכר הבכירים שלה בכ-10%

כ-12 מבכירי החברה, בהם גם המנכ"ל אייל מליס, יקצצו את שכרם החל מהחודש ועד סוף 2018

אחרי שהודיעה על העלאת מחירים לצרכן, הנהלת תנובה מקצצת בשכר הבכירים שלה. ל"גלובס" נודע כי מנכ"ל תנובה אייל מליס וחברי הנהלה הבכירה בחברה יקצצו מהשכר שלהם בשיעור של 5%-10% עד סוף 2018. מדובר בכ-10-12 מבכירי החברה אשר שכרם יקוצץ החל מהחודש, וכאמור עד סוף השנה.

גורם בסביבת החברה אמר הערב ל"גלובס" כי מדובר ביוזמה של מנכ"ל תנובה, וכי הוא עדכן בה את חברי ההנהלה שביקשו להצטרף אליו. אותו גורם ביקש להבהיר כי מדובר ב"אקט סימבולי שמבטא הנהלה שלוקחת על עצמה חלק מהנטל. בין אם המצב שנוצר הוא באשמתה ובין אם לא, זה המצב שהיא נקלעה אליו, והיא לוקחת אחריות".

הגורם הוסיף כי המהלך מצטרף אל תוכנית ההתייעלות שמבצעת החברה בשנתיים האחרונות, והדגיש כי "אין כל החלטה של קיצוץ לגבי העובדים", לפחות לפי שעה.

תנובה, חברת המזון והחלב הגדולה בישראל, הודיעה היום (א') על ייקור המוצרים שלה, אלה שאינם בפיקוח, בשיעור ממוצע של 2.2%. בין המוצרים שיתייקרו בעד 4% כלולים גבינות צהובות במדף, מעדנים כמו יולו, קרלו ובאדי ויוגורטים כמו יופלה ופרילי.

ההתייקרות מתבצעת על רקע עלייה בשיעור של כ-11% במחיר החלב הגולמי במהלך השנה וחצי האחרונות. כיום כ-45% מההכנסות של תנובה מגיע ממוצרי חלב מפוקחים, ועל רקע הסירוב של שר האוצר משה כחלון על לחתום על התייקרות, תנובה - כמו גם מחלבה נוספת, טרה - עתרו לבג"ץ בנושא. דיון בנושא נקבע ללא יאוחר מ-20 בספטמבר.