נעילה חיובית באירופה; הרווח הנקי של דויטשה פוסט נפל

Commerzbank  עקפה את תחזיות השוק לרבעון • בורסות וול סטריט ננעלו אמש בעליות, כאשר ה-S&P 500 הוסיף 0.36% ל-2,850 נקודות ועלה לרמה הגבוהה ביותר שלו מאז ינואר • סמסונג וקאנטרי גרדן רשמו עליות

המסחר בבורסות אירופה ננעל היום (ג') בעליות ומגמה דומה שררה גם באסיה, לאחר הנעילה המעורבת אתמול והנעילה האדומה באירופה. נציין כי גם הדולר האמריקאי נמצא ברמת שיא שנתית. 

 

החלטת ממשל טראמפ לחדש את הסנקציות על איראן החל מהבוקר (שעון ישראל) התקבלה בטונים צורמים באיחוד האירופי. האירוניה בעובדה שדונלד טראמפ מנתץ או מחליש בריתות וארגונים בינלאומיים, אך בה בעת קורא לחזית אחידה נגד טהראן, לא נעלמה מעיני האירופים.

טראמפ התייחס לסנצקיות בציוץ: ״אלה הן הסנקציות הנשכניות ביותר אי פעם ובחודש נובמבר הן יוגברו לשלב הגבוה יותר. כל מי שעושה עסקים עם איראן, לא יעשה עסקים עם ארה״ב. אני רוצה ׳שלום עולמי׳, לא פחות מזה״. 

בפגישתם ביולי ז'אן קלוד יונקר, נשיא הנציבות האירופית, וטראמפ הסכימו אמנם לפתוח "דף חדש" ביחסים בין ארה"ב לאירופה, אבל חיכוכי הסחר המתמשכים עם וושינגטון, לרבות האיום שאף פעם לא נגנז כליל להגביל יצוא רכבים מתוצרת אירופה לארה"ב, רק מגבירים את מורת הרוח בבירות אירופה ממה שנתפס כתכתיב מהבית הלבן.

חברת IFF) International Flavors & Fragrances ), שנסחרת בבורסות בניו יורק ובפריז, וחברת פרוטרום  תעשיות, שנסחרת בתל אביב ובלונדון, הודיעו כי האסיפה הכללית המיוחדת של בעלי מניות פרוטרום, שהתכנסה אתמול, אישרה את המיזוג בין שתי החברות, בהתאם להסכם שנחתם ביניהן. עם זאת, בעלי המניות לא הסכימו לאשר בונוס חד-פעמי ושמן במיוחד של 20 מיליון דולר לנשיא ומנהל העסקים הראשי של פרוטרום, אורי יהודאי, שמיועד לתשלום מיד לפני מועד השלמת המיזוג. 

בורסות אירופה נפתחו היום כאמור בעליות קלות, בעוד המשקיעים נושאים עיניהם לדיווחי החברות על תוצאות הרבעון השני של השנה בשיאה של עונת הדוחות.

Commerzbank  עקפה את תחזיות השוק לרבעון השני. הכנסות הבנק עלו ב-7.7% ל-2.2 מיליארד אירו. בנוסף, עבר הבנק הגרמני מהפסד של 640 מיליון אירו ברבעון המקביל לרווח של 272 מיליון אירו ברבעון השני. 

הכנסות דויטשה פוסט  עלו ב-6.2% ל-15 מיליארד אירו ברבעון השני. הרווח הנקי נפל ב-14% ל-516 מיליון אירו. 

בימים אלה ניצבת ענקית האלקטרוניקה הדרום קוריאנית סמסונג בפני אתגר לא פשוט: ללכת בין הטיפות ולשמור על קשרים טובים הן עם ארה"ב והן עם סין, זאת כדי לא להיפגע ממלחמת הסחר בין שתי המעצמות. ארה"ב וסין הן בין השווקים הגדולים ביותר של סמסונג, ויחד סיפקו 40% מההכנסות של החברה ב-2017. על כמה ממוצריה של סמסונג כבר הוטלו מכסים בארה"ב, והיא עשויה להתמודד עם היטלים נוספים או עם ירידה בביקושים. 

הניקיי היפני  רשם עליות היום, לאחר שאתמול ננעל בירידות קלות של 0.08%. רוב מדדי יפן היו בטריטוריה חיובית, כאשר מדד התקשורת מוביל עם עלייה של 2.19%. בדרום קוריאה הקוספי  עלה גם הוא, כאשר מניית סמסונג  התרוממה ב-1.86%. מדד הפיננסים רשם ירידות. מדד שנחאי  גם הוא רשם עליות לאחר שאתמול ירד ב-1.35. 

ההנג סאנג  רושם ירידות היום בהמשך לעליות המתונות בהן נסגר אתמול, לאחר חמישה ימים בהם נסגר בירידות. מניות האנרגיה מובילות את המגמה החיובית, כש- פטרו צ'יינה  עולה ב-3.165, ו- Country Garden  קופצת בלמעלה מ-4%.

באוסטרליה המשקיעים נושאים עיניהם להחלטת הריבית של הבנק המרכזי. ה- S&P/ASX 200  רושם ירידות.