רונן מטמון מונה לדירקטור חיצוני בחברת אופל בלאנס

וגם: שלמה לירן ויצחק קרינסקי מצטרפים למפיצת מוצרי הטבק והממתקים גלוברנדס • ענת סטריק-דהאן וצחי לוי מונו למנכ"לים משותפים ברשת מלונות טמרס

רונן מטמון / צילום: עודד קרני
רונן מטמון / צילום: עודד קרני

חברת האשראי החוץ בנקאי אופל בלאנס עדכנה על מינויו של רונן מטמון, לשעבר בכיר בבית ההשקעות אקסלנס, כדירקטור חיצוני (דח"צ) בחברה.

מטמון (43) שימש בין השנים 2010-2017 כמנהל ההשקעות הראשי של אקסלנס גמל ופנסיה, והחל משנה שעברה הוא משמש כמנהל שותף בקרן גידור.

טרם מינויו באופל בלאנס, מטמון החל בחודש מארס האחרון לכהן כדח"צ בחברת הנדל"ן האמריקאית אול-יר (All Year).

אופל בלאנס, בראשות המנכ"ל דני מזרחי, עוסקת במתן שירותים פיננסיים הכוללים בעיקר ניכיון צ'קים (ממסרים דחויים) - עסקת המרה שבה מקבלים לקוחות החברה את ערכם הכספי של הצ'קים הדחויים שבידם, ואלה מוסבים לחברה בתמורה לעמלה הנקבעת באחוזים, וכן עוסקים בהמרת מט"ח ושיווק כרטיסי אשראי נטענים.

נוסף למינויו של מטמון, בעלי מניות החברה אישרו את מינויה של טל מיש-ורד לכהונה שלישית כדח"צית.

בסיכום הרבעון הראשון של השנה, הכנסותיה של אופל בלאנס  טיפסו ב-26% והגיעו ל-14 מיליון שקל, והרווח הנקי שלה הוכפל והגיע ליותר מ-5 מיליון שקל.

בשנה האחרונה נחלשה מניית החברה בכ-30% והיא משקפת לה שווי נוכחי של כ-180 מיליון שקל.

רונן מטמון / צילום: עודד קרני
 רונן מטמון / צילום: עודד קרני

שלמה לירן ויצחק קרינסקי מצטרפים למפיצת מוצרי הטבק והממתקים גלוברנדס

מפיצת הסיגריות והממתקים גלוברנדס  מחזקת את הדירקטוריון שלה עם מינויים של שני דירקטורים חיצוניים (דח"צים) בולטים.

הראשון הוא שלמה (מומו) לירן (67), מנהל ותיק ומוערך שעמד בראשות כמה חברות בולטות במשך כ-20 שנה, בהן אבגול ונייר חדרה. התפקיד האחרון של לירן בבורסה היה מנכ"ל יצרנית הבדים הלא ארוגים ספאנטק, אליו נכנס במהלך 2017 ואשר בו החזיק מעמד פחות משנה, בה עלות העסקתו לחברה עמדה על 1.8 מיליון שקל.

הדח"צ השני שהצטרף לגלוברנדס הוא פרופסור יצחק קרינסקי, שכיהן בעבר בכמה תפקידים בכירים בענקית הגנריקה טבע, ובהם יו"ר טבע יפן ויו"ר ומנהל עסקי של טבע אסיה פסיפיק.

גלוברנדס השלימה הנפקת מניות ראשונית (IPO) בבורסה המקומית בסוף חודש מאי האחרון, במסגרתה מכרו בעלי החברה ממניותיהם בתמורה של כ-240 מיליון שקל, בראשם היו"ר והמייסד ירון גזית, שמכר ממניותיו תמורת כמחצית הסכום המוזכר.

כיום מחזיק גזית בכ-33% מהון החברה, ובעלת המניות הבולטת הנוספת בגלוברנדס, עם 26% מההון, היא חברת פישמן רשתות, שבכמחצית ממנה מחזיק כונס הנכסים של אליעזר פישמן ובמחצית האחרת מחזיקים ילדיו של פישמן - ענת מניפז, אייל פישמן ורונית פישמן-אופיר.

מאז ההנפקה שמרה מנייתה של גלוברנדס על יציבות, והיא משקפת לחברה שווי של כ-640 מיליון שקל.

את הרבעון הראשון של השנה סיכמה גלוברנדס עם יציבות בהכנסות, שעמדו על כ-540 מיליון שקל (והכנסות נטו בניכוי מסי קנייה של 116 מיליון שקל), ובשורה התחתונה נהנתה מקפיצה של 40% ברווח הנקי שלה, שהגיע ל-18 מיליון שקל, בעקבות ירידה ניכרת בהוצאות המימון.

שלמה לירן / צילום: איל יצהר
 שלמה לירן / צילום: איל יצהר

ענת סטריק-דהאן וצחי לוי מונו למנכ"לים משותפים ברשת מלונות טמרס

חצי שנה לאחר שרפי וינר הודיע על רצונו לסיים בסוף השנה את תפקידו כמנכ"ל רשת מלונות טמרס בתום 18 שנים בתפקיד, מינתה החברה לתפקיד מנכ"לים חדשים. את התפקיד ימלאו במשותף ענת סטריק-דהאן, סמנכ"לית השיווק והמסחר של הרשת וצחי לוי, סמנכ"ל הכספים. נכון להיום לא נמסר על מינויים נוספים, כך שהשניים ימשיכו למלא גם את תפקידם הקודם.

רשת מלונות טמרס היא חלק מקבוצת TAMARES הבינלאומית שנוסדה לפני 50 שנה על ידי היזם הפיני שלמה זבלדוביץ' ז"ל ומנוהלת כיום על ידי בנו, יו"ר החברה, פויו זבלדוביץ'.

לסטריק-דהאן, ניסיון בתחום המלונאות. בעברה היא שימשה במשך 12 שנה כסמנכ"לית שיווק ומכירות ברשת מלונות פתאל, שהיא גם ממייסדיה. בשמונ השנים האחרונות היא משמשת כסמנכ"לית השיווק והמסחר של רטמרס. בנוסף, סטריק-דהאן היא יו"רית ועדת השיווק של התאחדות המלונות ואקדמאית.

לוי, רואה חשבון בהשכלתו, ממלא ב-18 השנים האחרונות מגוון תפקידי ניהול בקבוצת טמרס, מתוכם 9 שנים כסמנכ"ל הכספים של רשת המלונות, ו-9 שנים בטמרס נדל"ן. בעברו כיהן לוי כחשב במספר חברות בהן אמות השקעות.

ענת סטריק האן / צילום: רונן דבש
 ענת סטריק האן / צילום: רונן דבש