הם צלמי אופנה מבוקשים והם רק בני 17

דניאל ואוריאל הם תאומים בני 17, צלמי אופנה מבוקשים שמגלגלים אלפי שקלים להפקה. הם לא עושים כרגע בגרויות וההורים מבינים את זה. ביקרנו בסטודיו שלהם. צפו בפרק 3 בסדרת הנוער העובד

דניאל ואוריאל הם תאומים בני 17, צלמי אופנה מבוקשים שמגלגלים אלפי שקלים להפקה. הם לא עושים כרגע בגרויות וההורים מבינים את זה.

רויטל פחימה, אמא של אוריאל ודניאל מספרת: "הייתי רוצה שהם יהיו תלמידים קצת יותר במשרה מלאה אבל אני אישית מאוד מעודדת, אני רואה שטוב להם, שכיף להם ושהם מתפתחים מאוד בתחום".

דניאל ואוריאל לא חדשים במדיה. הם כבר הספיקו לעבוד ככתבי שטח באתר "פרוגי", דיגמנו בעצמם עבור צלמי אופנה אחרים אבל נראה שעכשיו הם מצאו את עצמם באמת. או לפחות עד שיחליטו אחרת. הכל התחיל כשהיו בני 12.

דניאל: "כשהיינו בני 12, אבא הביא מצלמה הביתה. אני התאהבתי בה, התפתחתי, לימדתי את עצמי לבד, ניסיתי, חקרתי, שיחקתי עם שינוי סגנונות וזוויות. בגיל 14 כבר יצרתי הפקות. אז גם אחי אוריאל התחיל להתאהב בזה, אבל הוא פיתח את עצמו בווידיאו, וההורים שלנו קנו לו מצלמה מתאימה. בשנה שעברה סיימתי סדנה של הצלם רון קדמי. אנחנו עובדים כל השנה, אבל בחופש יותר קל להשקיע. מדי פעם העבודה דורשת מאיתנו להפסיד לימודים. ההורים מאוד תומכים בנו".

הסטודיו שלהם ממוקם בסלון הבית בקריית גת. בקומת המרתף פועל בית הדפוס של ההורים. אז ניתן לומר שחלק מהמשיכה להפוך לעצמאים בא ממש מתוך הבית. רשימת הלקוחות של השניים כוללת בין היתר את: Aline, תלמה תיירות, Mac Smashbox, בלייזר, mako, Cohen Collection.

מה אומרים הלקוחות? "אנחנו עובדים כצוות, וזה כבר כוח של שניים. ברוב המקרים זוכרים אותנו בגלל האמנות שלנו ומה שאנחנו עושים, אבל כן, הרבה דברים נפלו בדרך בגלל שאנחנו רק בני 17. מצד אחד, אני לא מאשים את מי שוויתר עלינו, ומצד שני, אני חושב שזה דווקא הזמן הכי טוב לעסוק באמנות וזה גיל נכון לעבוד בו. אנחנו עובדים עם מעצבים קטנים וגם עם חברות איפור גדולות. בדיוק חזרנו מטיול ברומא של צילומים, במסגרת העבודה כמובן".

שכר: "אנחנו מרוויחים יפה בשביל נערים בני 17, אבל אין לנו שכר קבוע, אז קשה להגיד. אפשר כן לומר שאנחנו מרוויחים אלפי שקלים להפקה".