משרד התקשורת קונס את בזק ב-11.3 מיליון שקל

חברת התקשורת לא עמדה בתנאים שדורש המשרד ליישום טלפוניה סיטונאית • בזק צפויה להשמיע את הסתייגותה בתוך חודש ולאחר מכן ייקבע היקף הקנס הסופי

בזק / צילום: רויטרס
בזק / צילום: רויטרס

משרד התקשורת הודיע לבזק שבכוונתו לקנוס אותה ב-11.3 מיליון שקל, בעקבות אי עמידתה בחובת יישום הטלפוניה הסיטונאית. מדובר בסכום דומה לסכום שהחברה נקנסה בפעם הראשונה במסגרת הרפורמה האחרונה בשוק התקשורת, שבה נמצא שהיא הקשתה על יישום הרפורמה.

הכוונה להטיל את העיצום הכספי נמסרה לבזק בשבוע שעבר והיא צפויה להגיב עליה בתוך חודש. לאחר מכן יחליט המשרד סופית האם הוא מקבל את טענותיה של החברה ומה יהיה הקנס באופן סופי.

הודעת המשרד הייתה צפויה והיא פורסמה כבר בשבוע שעבר ב"גלובס". בזק לא עמדה בתנאים שדורש המשרד ליישום טלפוניה סיטונאית - טלפוניה שמאפשרת למתחרותיה של בזק להתחבר ישירות לרשת של בזק ולספק באמצעותה את הטלפוניה ללקוחותיה כאילו שמדובר ברשת עצמאית שלהם.

בזק ניסתה לספק פתרונות זמניים שיענו לדרישות המשרד, עד שתתקין מתג חדש שיאפשר את הפתרון בדרך שהמשרד דורש. כאמור זה לא קרה, והמשרד הודיע לבזק בסוף השבוע שעבר שהיא בהפרה והוא מתכוון להטיל עליה את הקנס. מניית בזק  צנחה ב-27% מתחילת השנה.

תגובת משרד התקשורת: "כאמור בזק בהפרה מה1/8. מכתב כוונה יצא לבזק לגבי הטלת עיצומים בגין הפרה זו".