כצפוי: יהושע וגליקמן זכו מחדש בתקציב הטוטו

משרדי הפרסום יהושע TBWA וגליקמן-שמיר-סמסונוב נמנים כבר היום עם מערך הפרסום של החברה • אף שמדובר באחד מתקציבי הפרסום הגדולים בישראל - כ-25 מיליון שקל - התמודדו עליו רק 3 משרדי פרסום

רמי יהושע / צילום: איל יצהר
רמי יהושע / צילום: איל יצהר

משרדי הפרסום יהושע TBWA וגליקמן-שמיר-סמסונוב זכו מחדש בתקציב הפרסום של הטוטו. שני המשרדים נמנים כבר היום עם מערך הפרסום של החברה. אף שמדובר באחד מתקציבי הפרסום הגדולים בישראל - כ-25 מיליון שקל - התמודדו עליו רק 3 משרדי פרסום: יהושע, גליקמן וראובני-פרידן

המכרז כוון מראש למשרדי פרסום גדולים, וניתן היה ללמוד על כך מתנאי הסף, שתחמו ברף שהציבו את הגבול בעשירייה הראשונה של המשרדים הגדולים. עם זאת, מאחר שמדובר בקטגוריה שאין בה מתחרים למעט הפיס, הרי שפרט לאדלר-חומסקי וגיתם BBDO, יכלו להתמודד על התקציב לפחות 8 משרדים. יש להניח כי הבחירה שלא להתמודד נבעה אצל רובם מהנחה שמדובר במכרז פוליטי, שבו הסיכוי לנצח ללא קשרים לא מאוד גבוה.

אחת ההפתעות בזהות המתמודדים הייתה בכך שמשרד הפרסום באומן-בר-ריבנאי בחר שלא להשתתף במכרז. יורם באומן, לשעבר בעלי המשרד והיום יו"ר קבוצת פובליסיס שעמה נמנה המשרד, שימש בעבר כראש ההתאחדות לכדורגל, מה ששם אותו לכאורה בעמדה מצוינת לעזור לבאומן-בר-ריבנאי; אך נראה כי בקבוצה (שמונה גם את ליאו ברנט שיכול היה להתמודד) החליטו למקסם מאמצים, לחשוב כקבוצה ולא לבזר את המאמצים על יותר ממשרד אחד.

על-פי תנאי הסף במכרז, יכלו להתמודד בו משרדים בעלי ותק של 5 שנים לפחות עם מחזור כספי של 150 מיליון שקל ולקוח אחד לפחות שמנהל במשרד תקציב העולה על 20 מיליון שקל.

באופן דומה לזה שבו פעל עד עתה מערך הפרסום של המועצה להימורים בספורט, זוכים שני משרדים: אחד מהם יחזיק בחלק הגדול יחסית ויטפל במותג Winner ו-Winner-16, ששואבים את עיקר ההשקעה בפרסום; והמשרד השני יטפל בתדמית הטוטו, יישום תוכנית "משחקים באחריות" ושירותי סטודיו.