אחרי הזינוק: אביליטי גייסה כ-3.6 מיליון דולר, והמניה נפלה

הגיוס בוצע בהנחה של 23.2% על מחיר השוק • בתגובה, מניית אביליטי צנחה אתמול ב-24% למחיר של 4.55 דולר, שמשקף לחברה הישראלית שווי של כ-12 מיליון דולר

אביליטי / צילום: אתר החברה/ צילום: רויטרס
אביליטי / צילום: אתר החברה/ צילום: רויטרס

חברת הטכנולוגיה אביליטי   ניצלה את העלייה החדה במניה לגיוס של 3.55 מיליון דולר, שבוצע בהנחה של 23.2% על מחיר השוק. בתגובה, מניית אביליטי צנחה אתמול (ג') ב-24% למחיר של 4.55 דולר, שמשקף לחברה הישראלית שווי של כ-12 מיליון דולר.

אביליטי מספקת טכנולוגיות מודיעיניות לגופי ממשלה וצבא. החברה עדכנה אתמול שחתמה על הסכם עם מספר גופים מוסדיים, שירכשו מהחברה כ-728 אלף מניות במחיר של 4.6 דולר למניה. התמורה הכוללת ברוטו תעמוד כאמור על 3.55 מיליון דולר, והשלמת העסקה צפויה להתקיים מחר. הגופים הם Hudson Bay Capital, Sabby Capital ו- Orca Capital , שלושתם מארה"ב. H.C Wainwright ליווה את אביליטי בגיוס, והחברה ציינה שהיא מתכננת להשתמש בכספי הגיוס לצרכי הון חוזר ולצרכים עסקיים כלליים. בסוף הרבעון הראשון היו לאביליטי בקופה מזומנים בהיקף צנוע של כ-865 אלף דולר בלבד.

מניית אביליטי החלה לזנק ללא סיבה ברורה בסוף חודש יוני ותוך ימים ספורים עלתה מרמות מחיר של כ-2 דולר ל-12 דולר. רמות השיא לא החזיקו מעמד, אך הירידות שהגיעו לאחר מכן לא מחקו את כל העלייה ושלשום (ב') ננעלה המניה במחיר של כ-6 דולר, אך כאמור הדיווח על הגיוס בדיסקאונט הוביל לירידה חדה במניה. בעקבות העליות במניית אביליטי בשבועות האחרונים, החברה הגישה תשקיף מדף לגיוס של עד 50 מיליון דולר. זאת, כשברקע אפשרות שמניית אביליטי תימחק מהמסחר בנאסד"ק.

לאחרונה דיווחה החברה על קבלת הודעה מהנהלת הנאסד"ק על כך שהיא לא הצליחה לעמוד בתנאי הסף להמשך מסחר, משום שההון העצמי שלה נמוך מ-2.5 מיליון דולר, ולפיכך מנייתה צפויה להימחק ממסחר. עם זאת, החברה ביקשה לעבור שימוע שבו היא תציג את התוכנית שלה להשיג את היעד הנדרש. הבקשה לשימוע מאפשרת לאביליטי תקופה נוספת של 180 יום בה תמשיך להיסחר. קודם לכן אביליטי דיווחה גם על קבלת מכתב מה-SEC, רשות ניירות ערך של ארה"ב, שלפיו הסתיימה החקירה נגד החברה ונגד שני מייסדיה, המנכ"ל אנטולי חורגין וסמנכ"ל הטכנולוגיות אלכסנדר אאורבסקי, וב-SEC הגיעו לקביעה ראשונית שיש להמליץ על פעולות אכיפה נגד החברה והמייסדים, בשל הפרת חוקי ניירות ערך.

החקירה נסובה סביב המיזוג של אביליטי לשלד בורסאי, וכן תיקון לאחור של דוחות כספיים. החברה הפכה לציבורית כשהתמזגה לשלד בורסאי בארה"ב בסוף 2015, ולאחר מכן נרשמה למסחר בבורסה בתל אביב במסגרת הרישום הכפול.