נעילה ירוקה בניו-יורק; אפל בשיא; טסלה צללה 9%

לעליות תרמו דיווחים בנוגע למועד חידוש שיחות הסחר בין סין לארה"ב וזינוק של 2% באפל, שמשכה את הדאו ג'ונס למעלה • הלירה הטורקית המשיכה לצנוח ואיבדה כ-5% בעקבות דחיית ערעורו של הכומר האמריקאי העצור • סנטימנט הצרכנים בשפל של 11 חודשים • ירידות חדות באנבידיה ובאפלייד מטריאלס בעקבות הדוחות

בניין בורסת הנאסד"ק במנהטן / צילום אילוסטרציה: שאטרסטוק, א.ס.א.פ קריאייטיב
בניין בורסת הנאסד"ק במנהטן / צילום אילוסטרציה: שאטרסטוק, א.ס.א.פ קריאייטיב

המסחר בארה"ב ננעל היום (ו') בעליות בשלושת המדדים המובילים, לאחר מגמה מעורבת במשך רוב שעות המסחר. זאת בהמשך לעליות חדות אמש. העליות במדד דאו ג'ונס התחזקו בעקבות דיווחים שלפיהם נשיא ארה"ב דונלד טראמפ ומנהיג סין, שי ג'ינפינג, מקווים לדון בסחר בין ארה"ב לסין בנובמבר. 

המדד זינק לאחר שוול סטריט ג'ורנל דיווח כי בכירים אמריקאים וסינים פועלים לגיבוש מפת דרכים לקיום הפגישה. 

הדיווח הגיע לאחר שראש המועצה הלאומית לכלכלה, לארי קודלו, אישר אתמול דיווחים מוקדמים יותר שלפיהם סין וארה"ב יקיימו סבב חדש של שיחות מאוחר יותר החודש.

בין מניות דאו-ג'ונס  בלטה אפל שמשכה את המדד למעלה, ורשמה שיא חדש, ואילו בירידות בלטה אינטל . על העליות במדד S&P 500  הכבידו מניות השבבים וטכנולוגיות המידע שמשכו לכיוון מטה. לקראת סוף המסחר עבר לעליות גם מדד נאסד"ק .

אמש המסחר בוול סטריט ננעל בעליות של 400 נקודות בדאו ג'ונס, העלייה היומית הגבוהה ביותר מאז אפריל.

הלירה הטורקית החבוטה המשיכה לאבד גובה, וצללה כ-5% מול הדולר לשער של כ-6.1 דולרים, לאחר אזהרת ארה"ב שאנקרה צריכה לצפות לסנקציות נוספות אם לא תשחרר את הכומר האמריקאי העצור אנדרו ברונסון. היום דחה בית המשפט באיזמיר את ערעורו של הכומר. 

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ צייץ היום שביקש מרשות ניירות הערך האמריקאית (SEC) לבחון ביטול של חובת הדיווח הרבעוני של חברות ציבוריות. המהלך "ייצור הרבה יותר גמישות ויחסוך כסף", לדברי טראמפ.

משקיעים ברחבי העולם חוששים מפני החרפה במכסים שעלול להטיל הנשיא האמריקאי טראמפ על טורקיה אך גם משליטתו של ארדואן בכלכלת המדינה.

אוניברסיטת מישיגן פרסמה את מדד סנטימנט הצרכנים שלה, שירד בחודש אוגוסט ל-95.3, לעומת 97.9 ביולי, הרמה הנמוכה ביותר ב-11 חודשים. התחזיות עמדו על 98.5. 

מחירי הזהב עלו מעט היום, אולם רשמו נסיגה שבועית של קרוב ל-2.9% - הירידה השבועית הגדולה ביותר מאז מאי 2017.

החוזים העתידיים על הנפט רשמו היום עליות, אולם הם עדיין בטריטוריה של ירידה שבועית שלישית ברציפות.

מניית טסלה  איבדה גובה על רקע החדשות בדבר התרחבות הבדיקה של רשות ני"ע בארה"ב בנוגע לציוץ של המנכ"ל אלון מאסק בדבר כוונתו למחוק את החברה מהמסחר

מניית טבע  זינקה אמש לאחר דיווח על תוצאות מקדמיות חיוביות מניסוי קליני שלב 3 במוצר שהחברה מפתחת יחד עם חברת רג'נרון ומיועד לטיפול בכאבים כרוניים שנובעים מדלקת פרקים ניוונית של הברך או הירך.

חברת וולמארט  פרסמה דוחות אתמול והצליחה לעקוף את התחזיות לרבעון השני, הכנסותיה עלו ב-3.8 ל-128.03 מיליארד דולר בעוד הפסדיה הסתכמו ב-861 מיליון דולר.

גם סיסקו  הכתה את תחזיות השוק לרבעון השני. הכנסות החברה צמחו ב-6% ל-12.84 מיליארד דולר, לעומת צפי להכנסות של 12.77 מיליארד דולר.

חברות הטק אנבידיה  ואפלייד מטריאלס  פרסמו אמש דוחות כספיים מאכזבים ושתיהן ירדו במסחר היום. אנבידיה הושפעה מהיחלשות במכירות בכריית הקריפטו.

דיר , חברת ייצור הטרקטורים, פרסמה את הדוחות שלה לרבעון זה, ודיווחה על ביקוש חזק בשוקי הבנייה והחקלאות שלה, אולם הודיעה כי תקצץ עלויות ותעלה מחירים כתוצאה ממחירים גבוהים יותר של חומרי גלם ומעליית ההוצאות הלוגיסטיות. הכנסות החברה ברבעון עלו ב-32% ל-10.3 מיליארד דולר. הרווח עמד על 910 מיליון דולר או 2.78 דולרים למניה, לעומת 642 מיליון דולר ברבעון המקביל.